Sukces w pięknym wydaniu – Portal PR - 24PR




Sukces w pięknym wydaniu

19.02.2014 Kategoria: Franchising. Autor: admin

Rynek franczyzowy w Polsce rośnie niezmiennie od 10 lat. Coraz chętniej na otwarcie biznesu na licencji decydują się także kobiety. Rosnące zainteresowanie przedsiębiorczych kobiet franczyzą widać doskonale na przykładzie marki Golden Rose, która tylko w 2014 roku planuje przekazać w ich ręce aż 30 nowych stoisk.

Choć w Unii Europejskiej ponad 50% populacji stanowią kobiety, nadal zaledwie 1/3 z nich decyduje się na otwarcie własnego biznesu. Z drugiej strony to kobiety częściej studiują, są lepiej wykształcone i w związku z tym mają duży potencjał rozwoju. Coraz częściej udowadniają, że potrafią prowadzić biznes z dużymi sukcesami. Z pewnością decydujący jest tu fakt, że kobiety wybierają pracę gwarantującą poczucie bezpieczeństwa i dającą możliwość uczestniczenia w życiu rodzinnym, wychowywania i opieki nad dziećmi.

Okazuje się jednak, że praca na etacie ma doskonałą alternatywę w postaci franczyzy, która łączy możliwości samorealizacji w prowadzeniu własnej firmy ze stabilnością infrastruktury pracy etatowej. Franczyzobiorcy zyskują bowiem prócz znanej marki wsparcie merytoryczne i logistyczne. To pozwala w znacznym stopniu zredukować ryzyko powodzenia przedsięwzięcia, a także w znacznej mierze oszczędzić czas na kwestie organizacyjne, marketing, by skoncentrować się na sprzedaży i zarabianiu pieniędzy. Zatrudnienie personelu i system szkoleń umożliwia elastyczny czas pracy przedsiębiorcy.

GR_Opole

Beata Modrzyńska jest jednym z przykładów przedsiębiorczych kobiet, które potrafiły wbrew przeciwnościom losu podjąć na radykalną decyzję, by połączyć zainteresowania z pracą zawodową. Kosmetyki mogą być prawdziwą pasją. Odkąd sięga pamięcią interesowała się wizażem. Amatorsko stylizowała koleżanki i znajome przy okazji wyjątkowych wydarzeń. Nie wiązała jednak z tym zajęciem planów zawodowych, traktując je jako hobby. Kiedy w 2011 roku uległam wypadkowi, który wykluczył mnie z pracy zawodowej w korporacji, zaczęłam zastanawiać się nad tym, w jaki sposób mogłabym realizować się w innej pracy, która dawałaby mi więcej satysfakcji. Praca na etacie daje poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Z drugiej strony, otwarcie własnej firmy to mnóstwo obiekcji, problemów do rozwiązania. Dla osoby bez doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy są to poważne dylematy, które mogą zniechęcić – wspomina Beata Modrzyńska.

Myśl o otwarciu stoiska z kosmetykami w galerii handlowej pojawiła się, gdy Pani Beata odwiedziła drogerię koleżanki. W trakcie rozmowy zwróciła uwagę na to, że spośród wielu innych marek klientki najczęściej wybierają Golden Rose. Zdecydowała spotkać się z przedstawicielem marki, który przedstawił jej możliwość otwarcia franczyzy. Pomyślałam, że to jest to, czego szukam! Praca z kosmetykami, w dodatku z marką, którą znałam wcześniej i lubiłam za produkty wysokiej jakości w przystępnych cenach. Barierą wydawał mi się konieczny wkład własny w wysokości 40 tysięcy zł. Zainwestowaliśmy z mężem całe nasze oszczędności. Pomogli nam także rodzice. Oczywiście były obawy o rentowność przedsięwzięcia, jednak myśl o tym, że nie zaczynam od zera, a dostaję pewnego rodzaju pakiet gwarantowany od Golden Rose w postaci szkoleń, wsparcia sprzedażowego, systemu logistyki, działań marketingowych i przede wszystkim znana i ceniona marka– przekonały mnie, żeby zaryzykować.

Pierwsze tygodnie od otwarcia stoiska były pełne sprzecznych emocji – uda się czy nie? Z jednej strony samodzielna praca na stoisku, codziennie w godzinach otwarcia galerii, lęk przed porażką, obawa, czy uda się zrealizować plan biznesowy. Z drugiej strony niezwykła euforia spowodowana tak nowym wyzwaniem, jak i widocznym zainteresowaniem klientek. Po pierwszym kwartale odetchnęła z ulgą. Udało się! Wkrótce mogła pozwolić sobie na zatrudnienie personelu, a już listopadzie 2013 roku otworzyła drugie stoisko. W tym roku otwiera kolejne, również w Trójmieście i zarzeka się, że na tym nie koniec. – Patrząc w przeszłość mam wrażenie, że nawet negatywne zdarzenia mogą mieć sens. Gdyby nie wypadek, nie szukałabym innych możliwości pracy. Dziś wiem, że to była najlepsza decyzja zawodowa.

O tym, że systemy franczyzowe zyskują coraz większą popularność świadczą twarde dane. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że największym zainteresowaniem cieszą się systemy o niskim wkładzie początkowym, czyli do 60 tys.PLN, który umożliwia realizację inwestycji z własnych środków lub przy wykorzystaniu dotacji. Budując strategię sieci franczyzowej stoisk marki Golden Rose chcieliśmy stworzyć biznes dostępny, o jak najmniejszym stopniu ryzyka inwestycyjnego. Dlatego też kapitał początkowy mieści się w 40 tys. zł – komentuje Joanna Reczulska, Trade Marketing Manager Golden Rose Polska W 2014 firma planuje otworzyć 30 nowych stoisk, z czego 10 na dzień dzisiejszy jest w trakcie realizacji.

Więcej informacji pod adresem: www.goldenrose.pl/franczyza.html

Golden Rose Sp. z o.o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.