Architekci innowacyjności. Jak pomagać pracownikom wdrażać wartościowe pomysły – Portal PR - 24PR




Architekci innowacyjności. Jak pomagać pracownikom wdrażać wartościowe pomysły

18.05.2014 Kategoria: Książki. Autor: admin

Architekci_innowacyjnosci_okladkaInnowacja jako dodatkowy element działalności operacyjnej.
Bycie liderem innowacji jest czymś innym niż bycie innowatorem. Wielu przywódców, działających zarówno w małych firmach, jak i w ogromnych korporacjach, niemal obsesyjnie skupia się na tym, jak sami mogą stać się bardziej innowacyjni,

jak zostać kolejnym cudownym dzieckiem kreatywności, jak generować błyskotliwe pomysły, które następnie wykorzysta ich firma. W pogoni za tym marzeniem, skądinąd bardzo szlachetnym, zaniedbują inną, podstawową i najważniejszą funkcję, jaką ma pełnić lider – sprawiać, by to inni dokonywali wspaniałych czynów. Eksperci w dziedzinie zarządzania innowacją – Paddy Miller i Thomas Wedell-Wedellsborg zalecają, aby liderzy podjęli się roli „architekta innowacyjności”, którego zadaniem jest stworzenie w organizacji ekosystemu skłaniającego pracowników do codziennego przejawiania zachowań innowacyjnych.

Przywództwo w innowacji nie polega na zmienianiu się w innowatora. Polega na zmienianiu ludzi w innowatorów.

Autorzy stawiają tezę, że liderzy innowacji nie powinni próbować zmieniać podwładnych, lecz przede wszystkim wpływać na otoczenie, w którym pracują, w taki sposób, by każdemu z nich ułatwić bycie innowatorem i zachęcić do takiej postawy. By przywódcy tylko wybrukowali drogę dla innowatorów, wprowadzali takie zmiany w środowisku pracy, by potencjalni innowatorzy mogli wstąpić na ścieżkę kreatywności i stać się faktycznymi innowatorami, by szeregowi pracownicy – w księgowości, marketingu czy w dziale sprzedaży – zyskali szansę wdrażania innowacji w sposób trwały i systemowy.

Innowacje na co dzień.

Paddy Miller i Thomas Wedell-Wedellsborg radzą, by zamiast organizować burze mózgów, konkursy na pomysły czy firmowe wyjazdy, które rzadko przynoszą spodziewane efekty, liderzy powinni tak kierować swoimi pracownikami, by „pięć podstawowych zachowań sprzyjających innowacyjności” – koncentracja, kontakt, modyfikacja, selekcja oraz dyplomacja, a także szóste, wytrwałość – stały się ich codziennym nawykiem. Dążenie do innowacyjności nie może być jednorazową akcją. Wręcz przeciwnie, powinno to być coś, co dzieje się przez pozostałe 363 dni w roku i nie jest niczym wyjątkowym, ale stanowi powtarzalny wzorzec zachowań.

___________________________

W książce Architekci innowacyjności, przywołując przykłady zaczerpnięte z działalności światowych korporacji, takich jak Pfizer, Index Ventures, Lonza, Go Travel, Prehype, DSM itd., Paddy Miller i Thomas Wedell-Wedellsborg wskazują drogę prowadzącą do zaszczepienia innowacyjności w DNA miejsca pracy. Inspirują i proponują praktyczne podejście do budowania kultury organizacyjnej zachęcającej do podejmowania innowacyjnych zachowań.

Stworzyli praktyczny poradnik przekuwania innowacyjnych pomysłów w sukces biznesowy, przeznaczony dla menadżerów i liderów, toczących codzienną walkę na głównych frontach organizacji, pracujących z określonym zespołem ludzi w ramach ograniczeń wyznaczonych przez czas i budżet.

O autorach:

Paddy Miller – profesor IESE Business School w Barcelonie. Jest doradcą zarządów takich Firm jak Nike, Lufthansa, Henkel, Bayer, L`Oréal, Boeing, Citi i Bank Światowy, wykłada w MIT, CEIBS, Harvardzie i Darden. Jest autorem książki Mission Critical Leadership, a jego opracowanie na temat zespołów pracujących w wielu krajach świata (global team) otrzymało nagrodę Academy of Management.

Thomas Wedell-Wedellsborg – partner w The Innovation Architects, nowojorskiej firmie doradczej. Jest częstym gościem podczas konferencji światowych korporacji, współpracował z menedżerami ze wszystkich niemal krajów świata, w Chinach, Indiach, Rosji, Singapurze, Wielkiej Brytanii,Francji, Stanach Zjednoczonych, a także w jego ojczystym kraju, Danii. Założył dwa startupy, jest też doradcą BBC Worldwide Labs.

Wybrane opinie o książce:

Jest to pełen inspirujących przykładów podręcznik dla liderów, chcących kreować innowacyjność wśród pracowników. Książka prezentuje innowacyjność jako postawę i filozofię, obecne w codziennym, biznesowym działaniu. Polecam ją każdemu, kto chce zostać architektem innowacyjności.

– Elżbieta Bieńkowska. wicepremier, Minister Infrastruktury i Rozwoju

Fantastyczna książka! Pokazuje, jak ważna jest rola lidera w tworzeniu w firmie ekosystemu innowacyjności, tak aby stał się on dobrze rozumianą codziennością. Umiejętnie zaprojektowany proces innowacyjności pozwala udoskonalać produkty, procesy, procedury i nigdy się nie kończy.

– Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu, PKO Bank Polski

Czy nasza codzienna praca może stać się innowacyjna, niezależnie od tego, czy jesteśmy specjalistami z dziedziny finansów, marketingu czy sprzedaży? Czy tak rozumiana innowacyjność może nam pomóc w osiąganiu nie tylko lepszych wyników, ale także większego zadowolenia z tego, co robimy? Miller i Wedell-Wedellsborg nie tylko przekonują, że to możliwe, ale pokazują, w jaki sposób prawdziwi liderzy mogą odegrać rolę architektów innowacyjności w swoich przedsiębiorstwach. Codzienność nie powinna oznaczać rutyny, jednak należy mieć świadomość, że zadomowienie innowacyjności w kulturze firmy nie jest łatwe i wymaga starannego i przemyślanego działania.

– Ireneusz Piecuch, wiceprezes Zarządu, Poczta Polska

Autorzy proponują niezwykle pociągającą wizję wysoko skoncentrowanej innowacyjności oraz wyjaśniają, jak liderzy dowolnego szczebla mogą stać się architektami otoczenia i sprawić, by innowacyjność i kreatywność stały się elementami codziennej pracy.

– Lise Kingo, wiceprezes wykonawczy, Novo Nordisk

Paddy Miller, Thomas Wedell-Wedellsborg  „Architekci innowacyjności. Jak pomagać pracownikom wdrażać wartościowe pomysły”

Tytuł oryginału:  Innovation as usual. How to Help Your People Bring Great Ideas to Life

Ilość str. 232, format: 145x220mm, oprawa twardą z obwolutą, ISBN: 978-83-64437-05-2, cena: 49 zł

Premiera: 22 maja 2014r

www.studioemka.com.pl

www.facebook.com/studioemka

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.