Dziennikarze o biurach prasowych banków – Portal PR - 24PR




Dziennikarze o biurach prasowych banków

15.05.2014 Kategoria: Biuro prasowe. Autor: admin

Systematycznie wzrasta odsetek dziennikarzy zadowolonych z pracy działów PR banków. Najlepszy PR spośród banków mają: ING Bank Śląski, mBank oraz Bank BGŻ – wynika z VIII fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Aż 89% dziennikarzy bankowych przyznaje, że jest zadowolona z kontaktów zawodowych z bankami. Najważniejsze cechy dobrego biura prasowego to zdaniem dziennikarzy: szybkość reakcji, dostępność telefoniczna pracowników biura oraz świadomość specyfiki pracy dziennikarzy. Na ostatnich miejscach dziennikarze wskazują organizacje seminariów tematycznych czy organizacje spotkań okolicznościowych.

Dziennikarze dokonywali szczegółowej oceny biur prasowych banków według siedemnastu kryteriów. Najwyższe noty otrzymały biura prasowe ING Banku Śląskiego, mBanku i Banku BGŻ.

Liderzy rankingu głównego biur prasowych (TOP 3)

 biuro_prasowe

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

Liderzy wybranych kryteriów:

  • Szybkość reakcji: Bank BGŻ
  • Dostępność telefoniczna pracowników biura: mBank
  • Dostęp do ekspertów: Raiffeisen Polbank
  • Dostępność materiałów dodatkowych „na życzenie”: ING Bank Śląski

„Porównując wyniki badania z tego roku z wynikami sprzed dwóch lat można zauważyć, że czołówka banków pod względem oceny biur prasowych nie zmieniła się. W poprzedniej fali badania oprócz banków, które teraz są na pierwszych trzech pozycjach były jeszcze BRE Bank i Kredyt Bank. Pierwszy z nich zmienił nazwę na mBank, drugi zaś połączył się z BZ WBK. W efekcie tych zmian biuro prasowe mBanku jeszcze umocniło swoją pozycję lidera, zaś biuro prasowe BZ WBK, mimo iż jeszcze nie należy do ścisłej czołówki, jest znacznie wyżej oceniane przez dziennikarzy niż dwa lata temu” – mówi Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.

Spośród tytułów prasowych, z jakich korzystają dziennikarze poszukując informacji na temat rynku finansowego najpopularniejsza jest Rzeczpospolita (73%), zaś spośród stron internetowych, portali i wortali – bankier.pl (50%).

Informacje o badaniu

Badanie jest realizowane od 2000 roku co dwa lata. Tegoroczne badanie przeprowadzone zostało w dniach 30 marca – 18 kwietnia 2014 roku na próbie N=26 dziennikarzy i analityków. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Wywiad miał charakter rozmowy prowadzonej przez przeszkolonego ankietera z respondentem na podstawie przygotowanego kwestionariusza. W badaniu wzięły udział osoby specjalizujące się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący m.in. z następującymi mediami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl,  Media&Marketing, Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskie Radio, TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TotalMoney.pl, Radio PIN.

ARC Rynek i Opinia już od ponad 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest partnerem strategicznym projektu Superbrands 2013/2014, nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.