Hosting dla firmy – jak go wybrać? – Portal PR - 24PR




Hosting dla firmy – jak go wybrać?

12.05.2014 Kategoria: Hosting. Autor: admin

O konieczności wykupienia usług hostingowych dla firm nie trzeba nikogo przekonywać. Własna strona internetowa to doskonały kanał sprzedaży i promocji, a w przypadku e-sklepów – jedyny. Wybór odpowiedniego dostawcy hostingu to kwestia, na którą warto poświęcić chwilę.

Pytań, które należy sobie zadać przed wykupieniem usług hostingowych, jest wiele. Musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim nasze potrzeby i plany związane z rozwojem firmy, doświadczenie dostawcy i dostępny budżet. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi należy się kierować przed zakupem hostingu? Na te i inne pytania odpowie ekspert z dziedziny hostingu – Krzysztof Wojteczko z platformy o12.pl .

Jaki serwer jest najlepszy?

Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie. Jak zawsze, wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań Klienta. Dla prostych, nie wymagających projektów z ograniczonym budżetem, optymalnym rozwiązaniem będzie serwer współdzielony. Usługa ta polega, jak sama nazwa wskazuje, na współdzieleniu zasobów serwera fizycznego przez wielu Klientów firmy hostingowej. Do tych zasobów zalicza się pasmo łącza, moc procesorów, przestrzeń dyskową, pamięć RAM czy oprogramowanie. Dzięki temu cena współdzielonego konta hostingowego jest atrakcyjna, co wynika bezpośrednio m.in. z niższych kosztów administracyjnych ponoszonych przez dostawcę. Opcja ta ma jednak jedną znaczącą wadę – jeśli jedna ze stron internetowych, która pracuje na takim serwerze, zyska dużą popularność i odwiedzi ją wielu internautów, może ona wykorzystać lwią część mocy procesora czy pamięci operacyjnej, przy czym reszta zostanie do podziału innym klientom. Może to spowodować bardzo powolne ładowanie się ich stron, a nawet całkowity brak dostępu do nich. Aktualnie takie problemy są przez sporą część dostawców usług hostingowych minimalizowane. Stosują mechanizmy, które nie dopuszczają do przekroczenia określonego pułapu wykorzystania zasobów obliczeniowych serwera przez pojedyncze konto. Dzięki temu serwer jest chroniony przed przeciążeniami, a inni użytkownicy – przed konsekwencjami przeciążeń. Należy pamiętać, że w przypadku strony generującej znaczne obciążenia może to ograniczać jej dynamikę i dalszy rozwój.

W takiej sytuacji zdecydowanie lepszym wyborem jest konto VPS lub serwer dedykowany. Decydując się na taką usługę mamy pewność, że cały serwer  przeznaczony jest wyłącznie do naszej dyspozycji. Ponadto, opcja ta daje możliwość dostosowania konfiguracji serwera do specyficznych wymagań aplikacji, które będą wykorzystywane. Serwer dedykowany sprawdzi się przede wszystkim do prowadzenia na nim prężnie działającego sklepu internetowego, dużego serwisu informacyjnego czy dowolnego portalu o znacznym ruchu. Jego koszt jest zdecydowanie wyższy, ale jednocześnie daje on zdecydowanie większą możliwość swobodnego działania i rozwoju projektu.

Zwróć uwagę na pomoc techniczną

Pomoc techniczna to bardzo istotny aspekt. Ważne są: szybkość reakcji helpdesk w danej firmie oraz jego skuteczna pomoc. Jeśli na realizację zgłoszenia trzeba będzie czekać kilka dni, jest to sygnał sugerujący problemy w przyszłości. Warto zapoznać się z procedurami udzielania wsparcia w firmie hostingowej i dostępnymi kanałami komunikacji, np. e-mail, system zgłoszeń, czat czy telefon.

Poziom kompetencji osób udzielających wparcia jest trudny do zweryfikowania. Tym bardziej, że często osoby, które zwracają się o pomoc do helpdesk, są laikami i całkowicie zdają się na operatora. Dlatego właśnie helpdesk powinien szybko i skutecznie rozwiązać zgłoszony problem lub podpowiedzieć, w jaki sposób można sobie z nim poradzić.

Wszystko w jednym miejscu

Wybierając dostawcę hostingowego warto także sprawdzić czy oferuje on jeszcze inne usługi. Wygodnym rozwiązaniem jest, gdy możemy wykupić jednocześnie hosting, domenę, certyfikat SSL, kreator stron www, aplikację sklepu internetowego itp. Dzięki temu łatwiej jest zarządzać całością, obsługa techniczna jest kompleksowo zorientowana i potrafi odpowiedzieć na każde nasze pytanie.

Początkujący użytkownicy na pewno zainteresują się możliwością skorzystania z wspomnianego powyżej kreatora stron WWW. Ważne jest, by był on zaprojektowany w przystępny sposób, umożliwiający klientowi intuicyjne poruszanie się w nim i tworzenie eleganckich i czytelnych stron. Warto także zwrócić uwagę czy dostawca usług hostingowych oferuje wykupienie certyfikatu SSL – niezbędnego na stronach o charakterze e-commerce.

Ostatnie, ale bardzo ważne – doświadczenie i opinia o firmie

Zakup usług hostingowych to zobowiązanie przynajmniej na rok. Przed podjęciem konkretnych rozmów z przedstawicielem firmy, warto poświęcić trochę czasu na przeszukanie internetu i przeczytanie ogólnodostępnych informacji o usługodawcy – ile lat istnieje na rynku, jakie pakiety i rozwiązania oferuje oraz gdzie ma zlokalizowane serwery. Dobrym pomysłem są także odwiedziny oficjalnego fan page’a na portalu Facebook.com, na którym znajdują się  opinie innych klientów. Warto także podjąć próbę kontaktu bezpośrednio z nimi, bo to właśnie oni mogą zdać najbardziej rzetelną i wiarygodną relację z tego, jak wygląda współpraca z dostawcą usług hostingowych.

Wybór hostingu optymalnie dopasowanego do potrzeb firmy to pierwszy i najważniejszy krok ku zaistnieniu przedsiębiorstwa w sieci. Nie można go bagatelizować i podejmować w pośpiechu. Trzeba zastanowić się nad każdym aspektem, aby współpraca była owocna i przebywała w przyjaznej atmosferze przez cały czas obowiązywania umowy – dodaje Krzysztof Wojteczko z platformy o12.pl

O PLATFORMIE O12.PL

Platforma hostingowa o12.pl powstała w 2003r. jako odpowiedź na potrzeby klientów biznesowych firmy prot – Profesjonalne Technologie. Poza obsługą kilkudziesięciu tysięcy kont klientów, specjalizuje się także w rejestracji domen, projektowaniu serwisów internetowych oraz działaniami z zakresu marketingu internetowego.

LET PR

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.