Giganci polskiego internetu w wyszukiwarkach – Portal PR - 24PR




Giganci polskiego internetu w wyszukiwarkach

02.06.2014 Kategoria: Internet. Autor: admin

Wyszukiwarka internetowa to najważniejsze narzędzie, którego używa internauta. Każdego dnia użytkownik poszukuje w sieci setek haseł. Które strony najczęściej wybiera? W zestawieniu liderów polskiego internetu znaleźli się tacy giganci jak: wikipedia.org; onet.pl; czy wp.pl.

  Badania opracowane przez SEMSTORM  pokazują, że na polskim rynku największy sukces odnosi portal Wikipedia.org. Co ciekawe, frazy z nim związane wyszukiwane są 28 milionów razy w miesiącu. Użytkownicy sieci w ciągu dnia pracy przy komputerze swoją uwagę poświęcają także największemu portalowi społecznościowemu – Facebookowi. Szacowany ruch organiczny na tej stronie to 43 miliony wizyt miesięcznie, pochodzących z wyszukiwarki. Najbardziej widocznym fan pagem jest Orange Polska, do którego kieruje ponad 9,5 tysiąca słów kluczowych.

Liderzy rynku wciąż na topie

Uwzględniając dotychczasowe trendy, YouTube cieszy się coraz większą popularnością. Do serwisu prowadzi 50% wyszukiwanych przez Polaków fraz. Poza tym, znakomicie funkcjonują też rodzime portale. I tak najlepiej widocznym serwisem Onetu okazał się zapytaj.onet.pl. Posiada on 4 razy większą widoczność, niż strona informacyjna wiadomości.onet.pl. Jeden z największych konkurentów Onetu, czyli Wirtualna Polska ma 280 podserwisów widocznych w naturalnych wynikach wyszukiwania. Natomiast do serwisu aukcyjnego Allegro.pl –  prowadzi aż 84% fraz związanych z Samsungiem.

Polskie portale branżowe górą

Wyniki raportu wyraźnie wskazują na prowadzenie polskich portali branżowych. Tę tendencję odzwierciedla powszechność serwisu Filmweb.pl, do jego zagranicznego konkurenta IMDB.com prowadzi prawie 10 razy mniej słów kluczowych. Forum serwisu gazeta.pl pojawia się na ponad 3 miliony słów kluczowych, co stanowi prawie 63% wszystkich fraz na które widoczne są podserwisy gazeta.pl.

Ponad 800 tysięcy razy w miesiącu strona chomikuj.pl pojawia się na frazy związane z kolorowankami. Najwięcej fraz, na które widoczna jest Interia.pl związanych jest z pogodą, Najczęściej, bo aż 950 tysięcy razy w miesiącu szukamy informacji o pogodzie długoterminowej. *** Raport opracowany na podstawie badań SEMSTORM.

***

SEMSTORM dostarcza pełnego zbioru danych przydatnych do uruchomienia i prowadzenia kampanii SEO i PPC. Przeznaczony jest dla każdego, kto prowadzi działania w wyszukiwarkach. To baza istotnych informacji zarówno dla właścicieli sklepów, stron internetowych, jak i pozycjonerów czy agencji marketingowych. Właścicielem systemu jest SEMSTORM Sp. z o.o. powstała w 2013 roku. W tym samym roku spółka pozyskała dwóch inwestorów – Xevin Investments oraz Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.