‘Tęczowy PR’, czyli Komu Komunikacja o wizerunku środowisk LGBT – Portal PR - 24PR




‘Tęczowy PR’, czyli Komu Komunikacja o wizerunku środowisk LGBT

08.07.2014 Kategoria: Szkolenia. Autor: admin

Pierwsze wakacyjne spotkanie Komu Komunikacji poruszy temat komunikacji środowisk LGBT. Prelegenci opowiedzą o specyfice tej grupy docelowej, sposobach skutecznego dotarcia do niej oraz o barierach komunikacyjnych, na które w swoich działaniach skierowanych do środowisk LGBT natrafiają dziennikarze, firmy i agencje zajmujące się PR-em i marketingiem. Spotkanie odbędzie się 15 lipca w Krakowie.
W czerwcu 2012 roku na placu Zbawiciela w Warszawie stanęła tęcza – praca, która powstała w ramach obchodów trwającej od 1 lipca 2011 roku polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W lipcu 2010 roku również w Warszawie odbywała się Europride – coroczna parada LGBT z okazji Christopher Street Day. Lato to nie tylko czas pogodowych burz i towarzących im niekiedy tęcz, ale też gorący okres dla tęczy symbolicznej. Ta warszawska do dziś budzi ogromne kontrowersje. Dlatego lipcowym tematem Komu Komunikacji jest właśnie komunikowanie środowisk LGBT. Zastanowimy się nad tym, czy ‘tęczowe’ tematy muszą wywoływać burze – tłumaczy Łukasz Majewski, współorganizator akcji Komu Komunikacja.
Wśród prelegentów piątego spotkania Komu Komunikacja znajdą się osoby od wielu lat zajmujące się komunikacją i promocją środowisk LGBT. Piotr Sieklucki, aktor, reżyser i dyrektor krakowskiego Teatru Nowego, opowie między innymi o kampanii promocyjnej spektaklu ‘Lubiewo’. Radosław Oliwa, założyciel, wydawca i właściciel mediów związanych ze środowiskami LGBT, zdefiniuje ‘tęczową’ grupę docelową’ i przedstawi wyzwania komunikacji z człowiekiem z szafy. Tomasz Charnaś, redaktor kreatywny w agencji reklamowej S4, dziennikarz, wskaże błędy PR-owców i marketingowców w kampaniach skierowanych do środowisk LGBT. Janusz Marchwiński, właściciel krakowskiego klubu Cocon i mecenas sztuki, skupi się natomiast na praktycznej, czyli sprzedażowej stronie ‘tęczowej’ komunikacji i nakreśli możliwości drzemiące w biznesie LGBT.

Prelegenci wspólnie z uczestnikami spotkania będą dyskutować między innymi o wyzwaniach w dotarciu do środowisk LGBT, sposobach prowadzenia skutecznego dialogu z nimi oraz o zakłóceniach na linii: produkt – agencja PR/marketingowa – grupa docelowa.
Osobom z zewnątrz wydaje się zwykle, że środowiska LGBT są bardzo zwarte, zdefiniowane i świetnie wewnętrznie skomunikowane. Rzeczywistość nie jest jednak tak różowa. Wszelkie działania promocyjne czy marketingowe skierowane do tej grupy docelowej spotykają się nie tylko z problemem zamknięcia wewnątrz środowisk, ale też z nieodpowiednim podejściem do tematu osób zajmujących się komunikacją. Jak temu zaradzić i poprawić z jednej strony zrozumienie grupy LBGT, a z drugiej współpracę agencji PR-owo-marketingowych, firm, dziennikarzy i ‘tęczowych’ środowisk? O tym będziemy rozmawiać podczas lipcowego spotkania w ramach Komu Komunikacji – mówi Magdalena Grochala, współorganizatorka akcji Komu Komunikacja.
Piąte spotkanie w ramach Komu Komunikacji odbędzie się 15 lipca o godzinie 18:00 w Teatrze Nowym przy ul. Gazowej 21 w Krakowie. Szczegóły dotyczące wydarzenia i prelegentów, a także informacje o zapisach na spotkanie można znaleźć na stronie www.komukomunikacja.pl.
„Komu Komunikacja” to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR z Krakowa i okolic, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.