Konsekwencje promowania przez Google stron opartych na HTTPS – Portal PR - 24PR




Konsekwencje promowania przez Google stron opartych na HTTPS

23.08.2014 Kategoria: Internet. Autor: admin

Po zmianach algorytmu Google będzie promował strony działające w oparciu o bezpieczny protokół HTTPS. Jakie będą konsekwencje tych zmian dla użytkowników internetu, blogerów, właścicieli małych stron i e-sklepów? Czy trzeba będzie nabywać certyfikaty SSL? Kto będzie musiał to robić?

Chociaż działania Google to trochę wymuszanie na właścicielach internetowych biznesów profesjonalizmu, ma to swoje plusy. Również dla odwiedzających strony WWW.

Korzyści z zastosowania certyfikatów SSL dla internautów i właścicieli stron WWW i e-sklepów

Certyfikaty SSL to podstawowy sposób ochrony danych przesyłanych przez internet.

To także potwierdzenie wiarygodności posiadaczy witryn internetowych – w pasku adresu przeglądarki, w przypadku strony, która używa połączenia szyfrowanego protokołem SSL, użytkownicy mogą zobaczyć nazwę właściciela strony i wydawcy certyfikatu (umożliwia to EV SSL); w przypadku witryny WWW, która nie stosuje certyfikatu SSL, nie możemy mieć pewności, kto jest jej właścicielem, a co najważniejsze – czy ktoś nie „podsłuchuje” tego, co oglądamy lub piszemy. Dzięki temu, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL, wszystkie dane, które wprowadzamy i które czytamy – jak np. numer karty kredytowej niezbędny do dokonania płatności w e-sklepie – są szyfrowane w drodze między serwerem a przeglądarką.

Dzięki promowaniu w wynikach wyszukiwania stron działających w oparciu o protokół HTTPS wśród użytkowników sieci świadomość, co do konieczności dbania o zachowanie poufności informacji osobowych będzie rosła jeszcze szybciej. W końcu na najwyższych pozycjach pojawiać się będą strony uznane przez Google za bezpieczne. Właściciele stron internetowych z kolei będą mogli dzięki nim budować swój wizerunek, ponieważ dbanie o bezpieczeństwo własnych klientów wzbudza zaufanie do marki – komentuje Mariusz Janczak, Koordynator Marketingu Produktowego w Obszarze Biznesowym Podpis Elektroniczny Unizeto Technologies SA.

Certyfikaty SSL – dla kogo?

Certyfikaty SSL dzielą się na trzy typy ze względu na poziom zapewnienia bezpieczeństwa i wiarygodności: Domain Validation (DV), Organization Validation (OV) i Extended Validation (EV) – ich koszt zależy od ich rodzaju. Certyfikaty SSL są na tyle powszechne i tanie, że często firmy hostingowe zamieszczają je w swojej ofercie jako wartości dodane. Te najprostsze, czyli DV, można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Natomiast certyfikaty OV i EV SSL, a więc bardziej zaawansowane i stosowane przez średnie i duże firmy oraz banki, dostępne są od kilkuset złotych.

Bezpieczeństwo małej witrynie i blogowi jest w stanie zapewnić podstawowy certyfikat SSL – DV.

W dzisiejszych czasach używanie certyfikatów SSL przez instytucje publiczne, duże przedsiębiorstwa i sklepy internetowe to codzienność. Ich uzyskanie jest bezproblemowe i szybkie. Mimo to nie wszyscy posiadacze mniej rozbudowanych stron WWW, niewielkich e-sklepów i blogów decydują się na zastosowanie tego rozwiązania.

– Należy podkreślić, że nie ma konieczności korzystania z certyfikatu SSL. Jest to jedynie możliwość/opcja. O ile strony zabezpieczone protokołem będą lepiej postrzegane przez Google, o tyle nie musi to oznaczać, że te niezabezpieczone znikną z indeksów. Zabezpieczenie SSL to tylko jeden z parametrów/kryteriów oceny jakości strony – podsumowuje Mariusz Janczak, Koordynator Marketingu Produktowego w Obszarze Biznesowym Podpis Elektroniczny Unizeto Technologies SA.

O firmie:

Unizeto Technologies SA nieprzerwanie od 1965 roku dostarcza usługi, systemy informatyczne oraz rozwiązania biznesowe klientom komercyjnym i instytucjom publicznym na rynku krajowym i międzynarodowym. Oferta firmy obejmuje produkty, usługi i rozwiązania dedykowane dla rynku administracji publicznej, sektora finansów i ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji oraz ochrony zdrowia.

Główne segmenty działalności oscylują wokół: Podpisu elektronicznego (lider na rynku dostaw usług certyfikacyjnych oraz rozwiązań związanych z podpisem elektronicznym i PKI), Centrum Danych (oferującego outsourcing infrastruktury informatycznej oraz usług zabezpieczenia danych) oraz obsługi Korespondencji Masowej, mającej usprawnić i obniżyć koszty wynikające z prowadzenia personalizowanej korespondencji firmowej. W skład firmy wchodzi Fabryka Oprogramowania, tworząca aplikacje Web&Mobile i złożone dedykowane systemy informatyczne, a także obszar Rozwiązań Medycznych, specjalizujący się w dostarczaniu dla sektora ochrony zdrowia rozwiązań informatycznych w szczególności w obszarze archiwizacji i udostępniania dokumentacji medycznej. Spółka prowadzi również działalność Szkoleniową, cenioną wśród klientów za obszerną ofertę tematyczną, wykwalifikowaną kadrę szkolących ekspertów oraz szeroką dostępność dzięki m.in. technologii Cloud Learning.

 Unizeto Technologies

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.