Redefinicja stanowisk w marketingu – Portal PR - 24PR




Redefinicja stanowisk w marketingu

31.08.2014 Kategoria: Nauka i edukacja. Autor: admin

Marketing jest dziedziną, która zmienia się bardzo dynamicznie. Otacza nas z każdej strony i jego siłę znają również osoby niekoniecznie związane z tą branżą. Każdego dnia przyjmujemy tysiące komunikatów marketingowych, również w kontakcie z ludźmi, którzy świadomie lub nieświadomie wykorzystują elementy budowania marki własnej osoby (tzw. personalbranding).

Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w branży marketingowej – rozwój technologiczny zmienił przyzwyczajenia konsumentów i dostarczył nowych narzędzi oraz rozwiązań. Praca marketera to m.in. nieustanne śledzenie trendów i zmian, stałe dokształcanie się, by rozwijać się wraz dziedziną, jaką jest ogólnie ujmując – marketing. Pomóc w tym mogą studia podyplomowe na Uczelni Łazarskiego, a szczególności kierunki „Architekt marki” oraz „Specjalista ds. e-marketingu (e-marketer)”.

Komunikacja marketingowa coraz bardziej przenosi się do Internetu. Obecnie prawie żadna kampania promocyjna nie może zostać zrealizowana bez odpowiednich narzędzi związanych z siecią.Studia podyplomowe „Specjalista ds. e-marketing (e-marketer)” mają charakter warsztatowy, ich program zawiera m.in. opracowanie strategii zarządzania marką w Internecie,  planowanie i realizację kampanii z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, gier internetowych, mailingów, social mediów, strategię pozycjonowania. Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie przez praktyków z branży internetowej. Większość wykładowców to osoby zajmujące kierownicze/dyrektorskie stanowiska w różnych agencjach interaktywnych oraz firm SEO/SEM, buzz marketingowych, e-mail marketingowych, przedstawiciele największych na rynku wydawców, internetowych firm badawczych oraz firm zajmujących się tematyką usability. Studia realizowane są wspólnie z IAB Polska.

W wielu firmach stanowiska, kompetencje i zakres obowiązków osób, które zajmują się zarządzaniem marką, bardzo różnią się od siebie. Rozwiązaniem tej sytuacji jest standaryzacja zakresu kompetencji oraz zdefiniowanie na nowoosoby samodzielnie zarządzającej marką w strukturach firmy. Architekt marki to osoba, która zarządza lub będzie zarządzać marką kompleksowo, na wielu poziomach i płaszczyznach – finansowej, sprzedażowej, wizualnej i rozwojowej. Do tego  potrzebne są szerokie kompetencje, które zostały zdefiniowane przez specjalistów z dziedziny zarządzania marką.

Architekt marki potrafić przeprowadzić proces tworzenia nowej marki i wprowadzić ją na rynek, znaleźć silne i słabe strony w już istniejących markach na podstawie zleconych badań, przygotować plan naprawczy, budować relacje między konsumentem a marką, wyznaczać kierunki rozwoju marki, zarządzać sytuacją kryzysową. Bardzo ważna jest umiejętność zarządzania rachunkiem zysków i strat, co jest podstawą w efektywnym zarządzaniu marką

Architekt marki jest pierwszym kierunkiem studiów podyplomowych w Polsce, który układa kompetencje osób zarządzających markami oraz porządkuje dziedzinę zarządzania marką z perspektywy dużej firmy. Właśnie zakończyła się pierwsza edycja studiów „Architekt marki”, która została bardzo wysoko oceniona przez studentów. Wierzymy i mamy już na to dowody, że studenci tego kierunku znacząco podnoszą swoje kompetencje i przez to są bardziej konkurencyjni na rynku pracy. – mówi Małgorzata Lisowska, kierownik studiów „Architekt marki”.

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.