Google porządkuje „ogródek” – Portal PR - 24PR




Google porządkuje „ogródek”

07.09.2014 Kategoria: Internet. Autor: admin

Wielu z nas zastanawia się, którą stronę internetową wybrać do poszukiwania wymarzonego lokum. Wielu z nas zastanawia się jaką stronę internetową wybrać do sprzedaży swojego mieszkania/domu. Z reguły wybieramy najpopularniejszą witrynę, czyli pierwszą lepszą, która pojawi się na naszej wyszukiwarce. Okazuje się, że popularność stron rządzi się swoimi prawami. O tym czy dana strona jest popularna decyduje pozycjonowanie. Zapytaliśmy więc ekspertów z firmy ,,mtweb” o szczegóły i techniki pozycjonowania. Mamy nadzieję, że tych kilka porad pomoże osobom, które chcą działać w branży nieruchomości i pragną też, aby ich działalność była rozpoznawalna przez największą wyszukiwarkę na świecie.

Ostatnie kilkanaście miesięcy były okresem gruntownych rewolucji algorytmów wyszukiwań Google. Drastyczne zmiany algorytmów wysłały w niebyt wiele pozycjonowanych stron tylko niewielka część została „nietknięta”, natomiast niektóre strony, które dotychczas miały problem z przebiciem się na topowe pozycje na wybrane słowa kluczowe osiągnęły najwyższe pozycje. Najczęściej były to wartościowe strony o niewielkiej ilości linków naturalnych.

To jak wyglądają obecnie trendy w pozycjonowaniu?

Najogólniej rzecz ujmując istnieją dwa rodzaje pozycjonowania „White Hat Seo” oraz „Black Hat Seo”. White Hat czyli naturalne pozycjonowanie zyskuje coraz większą popularność oraz skuteczność. Black Hat są to techniki zakazane przez Google ich skuteczność zmniejsza się z każdym kolejnym updatem algorytmu. Istnieje bardzo cienka granica pomiędzy White Hat i Black Hat niektóre metody, które były do nie dawna  akceptowalne przez Google obecnie są zaliczane jako tzw. „spamerskie” czyli bezwzględnie zakazane.

Co się zmieniło dla pozycjonerów?

Wcześniej mieliśmy do czynienia z hasłem „Link is King – Content is Queen” czyli najbardziej istotnym elementem pozycjonowania było linkowanie. W pewnych skrajnych sytuacjach dochodziło do tego, iż można było wypozycjonować stronę na frazy całkowicie nie związane z jej treścią. Mieliśmy do czynienia z przykładami rządowych stron wypozycjonowanych  na frazy typu „kłamca” lub inne. Obecnie treści na serwisie odgrywają bardzo istotną rolę nie tylko gdy chodzi o ilości  oraz zawarte w niej słowa klucze ale przede wszystkim jej wartość merytoryczną. Można teraz z pewnością powiedzieć że „Link is Queen – Content is King”.

Jak przygotować stronę do pozycjonowania ?

Działania na stronie czyli „on site”- przede wszystkim musimy zadbać o to aby treści na stronie były unikalne i wartościowe. Algorytmy Google potrafią coraz lepiej ocenić wartość artykułu, przez co promowane są lepsze treści, które pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania zapewniając większy ruch na stronie.  Coraz większe znaczenie ma szybkość ładowania się strony oraz unikalność szablonu, dlatego też oprócz treści musimy zapewnić profesjonalne wykonanie kodu oraz odpowiednie oznaczenie obrazków, podstron, produktów korzystając z najnowszych technologii.  Czytając wskazówki Google dla webmasterów odnosimy wrażenie, iż wystarczy zrobić wartościową treść na serwisie natomiast dobre pozycje w wyszukiwarce same przyjdą, jednak w rzeczywistości trzeba również podjąć działania „off site” czyli linkowanie zewnętrze.

Z jakich stron najlepiej linkować do serwisu?

Linkowanie jest jednym z podstawowych działań przy procesie pozycjonowania. Poza działaniem „on site” czyli wykonywanych w obrębie samej strony to jaką pozycję zajmujemy zależy od tego z jakich stron linkujemy. Szukając miejsc do umieszczenia linku musimy zwrócić uwagę na: zawartość merytoryczną serwisu (wartościowe treści i powiązane tematycznie), wizualna jakość strony, ilość odwiedzin, Page Rank, szybkość ładowania się serwisu oraz wiele innych czynników.

Jakie są prognozy na przyszłość?

Poprzez udoskonalenie algorytmów wyszukiwań mamy coraz mniej stron „śmieciowych”  na wysokich pozycjach. Wyniki są bardziej trafne a strony wynikowe zdecydowanie lepszej jakości.

Ostatnio w internecie można się spotkać z opiniami, że pozycjonowanie „umiera”, według mnie nie jest to prawdą. Faktem jest że pozycjonowanie się zmienia, ale z pewnością nie jest to koniec pozycjonowania tylko jego nowe otwarcie.  Techniki automatycznego linkowania do stron oraz  „spamerskie” metody odchodzą do „lamusa”, a firmy które nie zmienią swojego podejścia do SEO  znikną lub będą musiały zmienić branże.

Krzysztof Sudoł  mtweb.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.