Jak walczyć z negatywnymi opiniami w Internecie? – Portal PR - 24PR




Jak walczyć z negatywnymi opiniami w Internecie?

17.09.2014 Kategoria: Internet. Autor: admin

Może się zdarzyć, że w wyniku nieuczciwych i nieetycznych działań konkurencji w Internecie zaczną pojawiać się wpisy mające na celu oczernić naszą firmę w oczach potencjalnych klientów. Stwarza to bardzo duże zagrożenie, ponieważ znaczna część konsumentów czyta komentarze, zanim zdecyduje się zakupić produkt lub skorzystać z usług danej firmy. Jak poradzić sobie z tym problemem?

W pierwszej kolejności powinniśmy zbadać, jakie jest źródło pojawiających się komentarzy oraz upewnić się, czy aby na pewno nie są one spowodowane uchybieniami z naszej strony. Im szybciej uda nam się zdiagnozować problem i usunąć wszystkie usterki, tym mniejsze ryzyko, że kryzys wizerunkowy będzie dalej eskalował. Następnie powinniśmy postarać się o wygenerowanie jak największej liczby pozytywnych komentarzy na temat naszego przedsiębiorstwa. Wartościowy content, ciekawe infografiki, marketing szeptany oraz artykuły sponsorowane to narzędzia, za pomocą których można pozyskać nowe opinie.

Niestety nie jest możliwie, aby trwale usunąć wszystkie negatywne komentarze. W sporadycznych przypadkach istnieje szansa, aby nawiązać współpracę z administratorem serwisu i „wyczyścić” stronę ze szkalujących wpisów. Kontakt bezpośrednio z Google również rzadko przynosi spodziewany efekt. W praktyce możliwie jest to tylko wtedy, kiedy możemy przedstawić pracownikom Google prawomocny wyrok sądu, który jasno będzie wskazywał, że komentarze na danej stronie są fałszywe i godzą w dobre imię nasze lub naszej firmy. Znacznie lepiej jest skupić się na stworzeniu kilku dodatkowych stron, które będą wspomagały profil naszej działalności i ich późniejszym wyeksponowaniu.

Na szczęście na rynku usług WWW istnieją skuteczne narzędzia, pozwalające kompleksowo pomóc nam w tym działaniu. Ich umiejętne wykorzystanie pozawala nie tylko niwelować działania nieuczciwej konkurencji, ale może przyczynić się również do tego, że informacja o naszym biznesie trafi do szerszego grona klientów. Warto podkreślić, że takie działania są nie tylko skuteczne, ale również bezpieczne. Wszystko odbywa się w zgodzie z powszechnie panującymi zasadami i normami, więc nie ma obaw o to, że Google ukarze naszą witrynę i wylądujemy na ostatnich wynikach wyszukiwania.

Usługa depozycjonowania to w pełni legalny proces. Nie uderza bezpośrednio w stronę, na której wyświetlają się negatywne treści dotyczące klienta, a jedynie wpływa na miejsca związane z frazami zawierającymi konkretną nazwę np. „firma x opinie” i wyświetla te, na których nam zależy. Wszystko odbywa się zgodnie z zachowaniem najwyższych standardów etyki – mówi Aleksander von Mach z firmy Seofabryka.pl

Pamiętajmy jednak, że takie działania wymagają czasu. Pierwsze efekty w najlepszym przypadku będą widoczne po 2-3 miesiącach od rozpoczęcia prac. Bardzo dużo będzie zależało od naszego przygotowania i odpowiedniej reakcji. Nie wolno bagatelizować pierwszych symptomów kryzysu. Zasada „nie ważne co piszą, ważne aby pisali” już dawno przestała być aktualna. 92% Internautów szuka opinii na temat różnych usług i produktów w sieci, a aż 79% z nich jest w stanie zmienić decyzję pod wpływem negatywnych komentarzy. Jest to ogromna siła, którą należy docenić i wykorzystać w umiejętny sposób.

Jeśli więc nasza firma stanie ofiarą nieuczciwych ataków, musimy pamiętać, żeby nie załamywać się i jak najszybciej podjąć odpowiednie działania, które pomogą nam wyjść z tej sytuacji obronną ręką. Wszelkie akcje promocyjne i marketingowe np. kupony rabatowe lub sezonowe obniżki to dobry sposób, aby zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług i tym samym dać się poznać jako rzetelna i solidna firma. Może się zdarzyć, że zadowoleni klienci w przyszłości sami staną w naszej obronie i będą starać nam się pomóc, pisząc pochlebne opinie. Jeśli pójdzie to w parze z odpowiednimi działaniami pozycjonerskimi, wtedy możemy być spokojni o sprawne funkcjonowanie naszego biznesu

SeoFabryka.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.