Co zrobić, by na produkcję gry zdobyć 100 000 USD, i to w jeden dzień? – Portal PR - 24PR




Co zrobić, by na produkcję gry zdobyć 100 000 USD, i to w jeden dzień?

23.10.2014 Kategoria: Finanse firmy. Autor: admin

Złożenie wniosku o dofinansowanie z unijnych funduszy lub wejście na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych były dotąd najpopularniejszymi sposobami, by pozyskać kapitał na produkcję i dystrybucję gry. Ale alternatywnych możliwości, nieraz łatwiejszych jest więcej.

Piotr Iwanicki na opracowanie gry SUPERHOT potrzebował zaledwie tygodnia. Pomysł i realizacja okazały się jednak wielkim sukcesem. Podobnie jak wykorzystanie  Kickstartera, największej na świecie platformy do finansowania kreatywnych pomysłów. Na produkcję SUPERHOT pozyskano tym sposobem 250 tys. dolarów, przy czym aż 40 proc. w ciągu pierwszych 24 godzin.

Crowdangels.pl obrał inną strategię. Zdecydował się na wprowadzenie do firmy nie jednego, lecz wielu inwestorów. Natomiast HyperBees wziął udział w projekcie konkursowym. Stworzył grę na urządzenia mobilne. Wygrał, a nagrodą było zaangażowanie się w produkcję amerykańskiego funduszu venture capital.

Oni będą na Łódź Game Summit 2014

Przykładów na zdobycie kapitału jest więcej. Przedstawiciele branży gamedev  podzielą się nimi podczas drugiej już edycji Łódź Game Summit 2014. Jednodniowa konferencja, która odbędzie się 5 listopada, skierowana jest zarówno do producentów gier, jak i do inwestorów.

Od kilku lat polski rynek gier rozwija się dynamicznie. Ten trend utrzyma się w przyszłości. Choć dotąd największymi beneficjentami byli tylko nieliczni producenci. Tymczasem ludzi z pasją i ciekawymi pomysłami jest więcej. Jedną z barier jest jednak brak dofinansowania. Chcemy to zmienić. Podjęliśmy już konkretne działania” – powiedział Sebastian Białek, koordynator Łódź Game Summit 2014.

Z inicjatywy lokalnych władz w 2017 r. do użytku zostanie oddane Łódzkie Centrum Gier. Projekt, w który wpisuje się także konferencja Łódź Game Summit, obejmie trzy inicjatywy: Akademię Tworzenia Gier, Gameinkubator Studios oraz Gameinkubator Capital.

Wiedza z pierwszej ręki

O ile akademia będzie odpowiedzialna za kształcenie specjalistów w produkcji gier, o tyle inkubator będzie dedykowany twórcom, którzy nie posiadają zaplecza technologicznego ani środków na rozwinięcie własnej działalności w branży gamedev. Najciekawsze projekty zostaną dofinansowane z Gameinkubator Capital.

Jednak centrum nie będzie zamykać się ani na zewnętrznych inwestorów ani tym bardziej na ludzi, którzy odnieśli w gamedev sukces. Potwierdzeniem przyjętej filozofii jest udział w konferencji Łodź Game Summit twórców m.in. z SUPERHOT, Crowdangels.pl i HyperBees.

W poszukiwaniu niezbędnego kapitału można przecierać szlaki na własną rękę. Alternatywą jest zdobycie informacji od twórców gier, którzy bezcenne doświadczenie już zdobyli, i znają wszystkie odcienie zewnętrznego dofinansowania. Tę wiedzę będzie można zdobyć 5 listopada podczas Łódź Game Summit. Wystarczy się zarejestrować” – dodał Sebastian Białek.

Łódź Game Summit

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.