Najwięksi detaliści odczuli skutki spowolnienia gospodarczego – Portal PR - 24PR




Najwięksi detaliści odczuli skutki spowolnienia gospodarczego

20.10.2014 Kategoria: Handel, Rynki. Autor: admin

 Firmy rosną wolniej. Przychody dziesięciu największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie wyniosły w minionym roku obrotowym 1,3 biliona dolarów. Wzrost przychodów był niższy niż rok wcześniej i wyniósł 2,9 proc., a to oznacza, że spółki z tej branży odczuły osłabienie globalnej gospodarki. W pierwszej dziesiątce dominują firmy z USA, a liderem zestawienia przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte niezmiennie pozostaje sieć Wal-Mart.

Według zapowiedzi raportu „Global Powers of Retailing 2015”, przygotowanego przez Deloitte we współpracy ze STORES Media, średnie obroty wśród dziesięciu największych sieci sięgnęły w ostatnim roku podatkowym 2013 prawie 129,5 mld dolarów. Jednak dynamika wzrostu, która wyniosła 2,9 proc. była niższa niż ta osiągnięta w poprzednim roku obrotowym (4,2 proc.). „To wyhamowanie wzrostu miało swoją przyczynę głównie w globalnym spowolnieniu gospodarczym. Z drugiej strony sieci detaliczne odczuwają coraz większą konkurencję ze strony sklepów internetowych, które z roku na rok zwiększają swój udział w światowym handlu” – mówi Monika Jakubczyk, Dyrektor w dziale Audytu, Deloitte.

Amerykańska sieć Wal-Mart nadal pozostaje największym światowym detalistą i generuje roczne przychody 4,5 razy wyższe niż jej najpoważniejszy konkurent. Na drugim miejscu w minionym roku obrotowym znalazło się Costco, które awansowało o jedną pozycję. Kolejne miejsca zajmują: Carrefour, Schwarz Group, Tesco i Kroger – wszystkie osiągnęły przychody powyżej 98 mld dolarów. Tesco spadło z drugiego na piąte miejsce, zarówno na skutek zmniejszenia sprzedaży, jak i osłabienia kursu funta brytyjskiego względem dolara amerykańskiego. Jak przewidują eksperci Deloitte, zajmujący szóste miejsce Kroger, dzięki przejęciu supermarketów sieci Harris Teeter w styczniu 2014 roku, może w przyszłości znacznie poprawić swoją pozycję.

Po raz pierwszy w historii rankingu w czołowej dziesiątce znajduje się wiele sieci spożywczych o przychodach niższych niż 100 mld dolarów. „Sektor detaliczny na całym świecie przechodzi okres interesujących zmian, głównie technologicznych. Zwycięzcą tego wyścigu okaże się ten, kto w najbardziej optymalny sposób będzie umiał wykorzystać innowacyjne rozwiązania. One bowiem będą w dużej mierze decydować o przyszłych sukcesach w tej branży” – dodaje ekspert.

Dziesięciu największych detalistów na świecie – rok podatkowy 2013

 Nazwa spółkiKraj pochodzeniaPrzychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013 (mln $)1Wal-Mart Stores, Inc.USA476.2942Costco Wholesale CorporationUSA105.1563Carrefour S.A.Francja98.6884Schwarz Unternehmens Treuhand KGNiemcy98.6625Tesco PLCWielka Brytania98.6316The Kroger Co.USA98.3757Metro AGNiemcy86.393[1]8Aldi Einkauf GmbH & Co. oHGNiemcy81.0909The Home Depot, Inc.USA78.81210Target CorporationUSA72.596    TOTAL  1.294.697

Dziesięciu największych detalistów na świecie – rok podatkowy 2012

  Nazwa spółki Kraj pochodzenia Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2012

(mln $)

1 Wal-Mart Stores, Inc. USA 469.162
2 Tesco PLC Wielka Brytania 101.269
3 Costco Wholesale Corporation USA 99.137
4 Carrefour S.A. Francja 98.757
5 The Kroger Co. USA 96.751
6 Schwarz Unternehmens Treuhand KG Niemcy 87.236*
7 Metro AG Niemcy 85.832
8 The Home Depot, Inc. USA 74.754
9 Aldi Einkauf GmbH & Co. oHG Niemcy 73.035*
10 Target Corporation USA 71.960
 

TOTAL

1.257.893

*dane szacunkowe

Raport szereguje firmy na podstawie danych za ostatni zamknięty rok finansowy tj. FY 2013 (obejmujący rok podatkowy firm kończący się najpóźniej w czerwcu 2014 r.). Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko samych łącznych obrotów firmy.

Powyższe zestawienie dziesięciu sieci to zapowiedź pełnej wersji 18. edycji raportu 250 największych światowych sieci detalicznych Deloitte pt. „Global Powers of Retailing”, który zostanie opublikowany w styczniu 2015 roku.

Informacja prasowa Deloitte USA “Top 10 global retailers show modest growth in 2014”.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.