Paczkomaty InPost z funkcją ‚za pobraniem’ – Portal PR - 24PR




Paczkomaty InPost z funkcją ‚za pobraniem’

21.10.2014 Kategoria: E-biznes. Autor: admin

Całodobowy dostęp 7 dni w tygodniu, intuicyjna i prosta obsługa, szybkość dostawy — te zalety najczęściej wymieniają klienci, którzy skorzystali z Paczkomatów® InPost. Teraz, aby jeszcze bardziej usprawnić korzystanie z innowacyjnych terminali do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek, we wszystkich automatach zainstalowano czytniki kart płatniczych. Dzięki temu w każdym z 1100 Paczkomatów® InPost w Polsce klienci będą mogli zapłacić w wygodny i szybki sposób za nadanie paczki lub odebranie przesyłki za pobraniem. Dodatkowo, ponad połowa terminali jest już wyposażona w czytniki do płatności zbliżeniowych, co wpisuje się w preferencje polskich konsumentów. Według badań  firmy First Data niemal 60 procent dorosłych Polaków chce płacić kartami zbliżeniowymi i ma zaufanie do takiej formy rozliczeń[1].

Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, co znajduje potwierdzenie we wzroście wskaźnika ubankowienia Polaków. Na koniec II kwartału 2014 r. znajdowało się na rynku polskim 35,2 mln kart płatniczych[2]. Co również jest istotne, rynek nowoczesnych technologii płatniczych w Polsce rozwija się bardzo szybko — według danych szacunkowych na koniec II kwartału 2014 r. było w obiegu ok. 24,1 mln kart z funkcją zbliżeniową, co stanowi 68,5% wszystkich kart płatniczych, a 21% posiadających je Polaków deklaruje korzystanie z nich przynajmniej raz w tygodniu[3]. Ofertę bezstykowych płatności zbliżeniowych uzupełnia możliwość rozliczania się smartfonem za pomocą technologii NFC – z obydwu rozwiązań można już korzystać w wielu Paczkomatach® InPost. Co więcej, od teraz każda nowa maszyna, która zostanie zainstalowana na polskim lub zagranicznym rynku, również będzie spełniała wspomniane wyżej standardy.

„Polacy coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę – polubili karty płatnicze i związaną z nimi wygodę. Znacznie wyróżniają się też płatności zbliżeniowe cieszące się w Polsce dużą popularnością i zaufaniem. Dzięki nowatorskiej technologii proces płacenia jest skrócony do minimum. Decyzja o wdrożeniu czytników kart we wszystkich naszych urządzeniach jest elementem realizacji strategii ciągłego ulepszania funkcjonalności Paczkomatów® InPost. Teraz klient może nadać przesyłkę lub odebrać zamówiony towar nawet bez portfela — wystarczy odpowiednio przystosowany smartfon. Oczekujemy, że dzięki tej innowacyjności korzystanie z Paczkomatów® InPost stanie się jeszcze przyjemniejszą i efektywniejszą formą dostawy zakupów dokonanych online” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 5.000 e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost korzysta już 12 mln użytkowników, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki, blisko 60% produktów jest odbieranych z innowacyjnych terminali poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych, co dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online[4]. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

„Zainteresowanie Paczkomatami® InPost wśród polskich konsumentów jest coraz większe i wszystko wskazuje na to, że popularność korzystania z terminali w dalszym ciągu będzie dynamicznie rosła. Widać, że Polacy znaleźli w tym innowacyjnym rozwiązaniu to, czego dawno oczekiwali od dostawcy specjalizującego się w rynku e-commerce. Tak duże zainteresowanie rozwiązaniami oferowanymi przez naszą firmę to efekt nie tylko globalnego wzrostu zainteresowania e-handlem, ale także rozwoju mobilnych technologii, które umożliwiają korzystanie z oferty e-sklepów praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Paczkomaty® InPost doskonale wpisują się w ten trend i dzięki zlikwidowaniu problemu „ostatniej mili” są idealnym rozwiązaniem problemów typowych dla tradycyjnych metod dostarczania przesyłek” – dodaje Rafał Brzoska.

Problem „ostatniej mili” doskonale ilustrują statystyki pokazujące, iż tradycyjny kurier może dostarczyć maksymalnie 60 paczek dziennie, jeśli ma dokładne dane i zastanie adresatów w domu, podczas gdy dostawca do Paczkomatów® InPost rozwozi w tym samym czasie 600-700 paczek, znacząco obniżając koszty dostawy, czyniąc z Paczkomatów® InPost najtańszą formę dostawy w czasie D+1.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość i innowacyjność InPost potwierdzają liczne, międzynarodowe nagrody: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomatyâ InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

InPost

[1] http://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2014/01/polska-w-czolowce-platnosci-zblizeniowych.aspx
[2] http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_02_2014.pdf
[3] http://www.forbes.pl/wyniki-badania-mastercard-dot-nowoczesnych-technologii-platniczych,artykuly,166135,1,1.html
[4] http://internetretailing.net/2013/11/uk-shoppers-set-to-spend-5bn-online-this-christmas/?utm_source=Adestra&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=Auto%252

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.