Reputacja – kapitalizacja relacji – Portal PR - 24PR




Reputacja – kapitalizacja relacji

01.10.2014 Kategoria: Badania rynkowe. Autor: admin

We współczesnej ekonomii, to kim jesteśmy jest ważniejsze od tego, co sprzedajemy. Dlatego reputacja firmy jest aktywem, które należy zmierzyć i ocenić, aby następnie świadomie i skutecznie nim zarządzać. Dzięki partnerstwu Reputation Institute oraz 24/7Communication profesjonalne badanie, analiza i ocena reputacji jest już dostępna dla firm na polskim rynku.

Reputacja organizacji to suma wszystkiego, co dostrzegają jej interesariusze – wyniki finansowe, liderów, zaangażowanie w relacje z lokalnymi społecznościami. To jak firma traktuje pracowników lub reaguje na trudne pytania w przestrzeni mediów społecznościowych potrafi być ważącym argumentem, kiedy specyfikacja produktu nie wystarczy. Dobra reputacja przekłada się na zaufanie, które zapewnia wsparcie interesariuszy, tworząc realną wartość dla organizacji. W dynamicznie zmieniającej się gospodarce stanowi jeden z elementów budowania przewagi konkurencyjnej, wpływa na preferencje produktowe, zachęca partnerów czy klientów do udzielania rekomendacji, a także zmniejsza ryzyko związane z działalnością, pomaga również minimalizować szkody w czasie kryzysu.

Badania Reputation Institute potwierdzają, że wpływ reputacji jest istotny i mierzalny, a to kim jesteś faktycznie jest ważniejsze od tego, co sprzedajesz. Skłonność do inwestowania w firmy cieszące się dobrą reputacją czy kupowania ich produktów jest ośmiokrotnie większa niż przypadku firm o złej reputacji. Przykłady można mnożyć. Tylko 8% z nas jest gotowych polecać produkty firm o słabej reputacji. Z kolei produkty firm z dobrą reputacją polecimy prawie wszyscy – aż 85%. W przypadku firm o dobrej reputacji, 54% interesariuszy jest skłonnych interpretować wątpliwości na ich korzyść. Jeżeli reputacja jest zła – odsetek spada do zaledwie 20%.

Pomiar reputacji

Reputation Institute jest wiodącą globalną firmą działającą w obszarze zarządzania reputacją. Jej najważniejszym narzędziem jest model RepTrak® służący do pomiaru i analizy reputacji. Model jest najlepiej znany dzięki dorocznemu badaniu Global RepTrak® Pulse. To największe na świecie badanie reputacji, którego celem jest zrozumienie, jakie czynniki są niezbędne do budowy zaufania i wsparcia ze strony opinii publicznej oraz określonych interesariuszy na całym świecie. Dzięki analizie ponad 2 500 firm z 25 branż w 40 krajach, badanie dostarcza cennych obserwacji na temat czynników kształtujących postrzeganie oraz ich wpływu na zachowania rynkowe.

Model RepTrak® pozwala precyzyjne opisać i wyjaśnić całość reputacji firmy. Aby to osiągnąć, metodologia zakłada pomiar zarówno emocjonalnej relacji interesariuszy z firmą, jak również jej racjonalnego postrzegania. Część obejmująca emocjonalną reakcję to odpowiedzi na pytania, czy dana grupa interesariuszy dobrze myśli o organizacji, czy darzy ją podziwem i zaufaniem oraz czy uważa, że organizacja ma generalnie dobra reputację. Ponieważ nie tylko emocje wpływają na reputacje firmy, istotnym elementem modelu RepTrak® jest racjonalne postrzeganie firmy przez interesariuszy w ramach siedmiu kluczowych wymiarów – osiągnięć, produktów i usług, innowacyjności, odpowiedzialności społecznej, miejsca pracy, zarządzanie oraz przywództwo.

Pomiar, analiza i ocena reputacji według sprawdzonej metodologii RepTrak® to nowa jakość na polskim rynku, która pozwoli firmom najpierw rzeczywiście poznać reputację, i uwzględniać jej wpływ w procesie planowania strategicznego – mówi Michał Szapiro, Director Corporate Communications and Reputation Management w 24/7Communication.

Agencja 24/7Communication

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.