W internecie ceny już nie spadną – Portal PR - 24PR




W internecie ceny już nie spadną

03.10.2014 Kategoria: E-biznes. Autor: admin

Najnowsze badania pokazują, że w ponad połowie polskich e-sklepów w ostatnim roku ceny produktów pozostały bez zmian. Oznacza to, że rodzimy rynek e-commerce doszedł do momentu, w którym możliwość obniżania kosztów została wyczerpana, a co za tym idzie, firmy będą musiały szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. To dobrze wróży wszystkim konsumentom, którzy swoje zakupy przenieśli do sieci.

Raport „Co nakręca e-commerce” przygotowany przez CubeResearch i Shoper wskazuje na pozytywne trendy w polskim handlu elektronicznym. Przynajmniej z perspektywy konsumenta, ponieważ firmy będą musiały zwiększyć swój wysiłek i stosować nowe metody pozyskiwania klientów.

Lepsze wrogiem dobrego

Zakładając sklep w internecie wielu początkujących przedsiębiorców popełnia ten sam błąd – próbują zbyt mocno wejść w rynek, który jest im nie do końca znany. Zatrudniany jest sztab ludzi: informatyków, programistów, grafików i marketingowców, którzy mają sprawić, że strona rozpocznie swoje działanie z „wysokiego C”. Niestety, rzeczywistość szybko weryfikuje ambitne plany, a wyniki sprzedaży nie są takie, jak zakładano na początku. O najczęstszych przyczynach niepowodzeń w e-handlu mówi Mariusz Skiba z NetVentures. – Osoby, które planują swoje wejście na rynek internetowego handlu często mają mylne wyobrażenie o zasadach jego działania. Zakładają, że efektowna grafika i bardzo niskie ceny załatwią sprawę. Niestety, koszty generowane przez tworzenie, serwisowanie i prowadzenie zaawansowanej strony sprawiają, że ceny nie mogą być już tak konkurencyjne. Na początku najważniejsze jest przebicie się do głównego nurtu i zbudowanie reputacji. Tutaj potrzebna jest przede wszystkim sprawna obsługa klienta oraz nagłośnienie swojej działalności. Pieniądze zaoszczędzone na budowaniu skomplikowanej witryny można wykorzystać na inne cele.

Oszczędności na start

Oczywiście nie wolno zaniedbywać funkcjonalności i estetyki portalu. Są jednak sposoby, aby zrobić to bez opłacania armii specjalistów. – Początek działalności to czas na zbadanie rynku, wyznaczenie strategii rozwoju i nanoszenia poprawek na istniejące plany. Nie ma zatem sensu wyrzucanie tysięcy złotych w spektakularne opakowanie sklepu, o którego istnieniu nikt nie usłyszy. Alternatywą dla robionych na zamówienie portali są tzw. „sklepy z szablonu”, czyli witryny na start za niewielkie pieniądze. – mówi Mariusz Skiba. W tym przypadku zasada działania jest bardzo prosta. Za pomocą kilku kliknięć uruchamiamy sklep, personalizujemy jego wygląd i funkcje, wrzucamy nasz asortyment i…gotowe. Kosztuje to zaledwie kilkaset złotych, a zaoszczędzone tysiące można zainwestować w towar, reklamę i bieżące działanie. – Dzięki temu klient dowie się o istnieniu sklepu, kupi towar, a sprawne wykonanie usługi sprawi, że poleci nasz portal innym. Tak buduje się markę i zaufanie do niej. – dodaje Mariusz Skiba z NetVentures (NetVentures to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 8.1.). Oczywiście, taki „szablonowy” portal nie może stanowić trwałego rozwiązania i jak tylko firma zacznie przynosić zyski, powinien być zastąpiony bardziej profesjonalnymi i wydajnymi rozwiązaniami.

Jak pokazują badania, w internetowym handlu robi się coraz ciaśniej. Firmy nie mogą już konkurować ze sobą wyłącznie za pomocą cen, dlatego coraz większe środki będą inwestowane w marketing i strony internetowe. Wkraczanie na rynek urządzeń mobilnych i nowych technologii to już podstawa, która realizowana jest przez większość z liczących się na rynku graczy. Jednak osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce muszą przede wszystkim przebić się przez silny natłok konkurencji. Tutaj pomóc mogą wirtualne sklepy z szablonu. Pozwalają one na zaoszczędzenie pieniędzy oraz skupienie się na bardziej istotnych w początkowej fazie działaniach. Jeżeli chcecie wystartować ze swoim własnym, internetowym biznesem, to jest to opcja warta rozważenia.

Exacto Sp. z o.o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.