Czy i gdzie obowiązuje dress code na rozmowach kwalifikacyjnych? – Portal PR - 24PR




Czy i gdzie obowiązuje dress code na rozmowach kwalifikacyjnych?

05.11.2014 Kategoria: Moda. Autor: admin

Wygląd zewnętrzny oraz nasze zachowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej to cechy, które w znaczącym stopniu mogą wpłynąć na decyzję o przyjęciu do pracy. W czasach kiedy przywiązuje się tak dużą uwagę do prezencji, aby dostać wymarzone stanowisko nie wystarczą same kwalifikacje – znajomość zasad dotyczących ubioru i odpowiednie ich zastosowanie to kluczowy aspekt budowania naszego wizerunku podczas pierwszego spotkania z pracodawcą.

Pojęcie „dress code” stało się ostatnimi czasy niezwykle popularne. Co się za nim kryje? Czy biała bluzka u Pań i garnitur w przypadku Panów, to ciągle najlepszy wybór na rozmowę o pracę?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Pierwsze 30 sekund od momentu spotkania to kluczowy moment w budowaniu naszego wizerunku w oczach rozmówcy. W czasie tej krótkiej chwili powinniśmy wywołać jak najlepsze wrażenie i przekonać o tym, że jesteśmy najlepszym kandydatem na stanowisko, o które się ubiegamy. Techniki zwracania na siebie uwagi bazują na komunikacji niewerbalnej. W tej sytuacji kluczem do sukcesu jest nasz wygląd oraz mowa ciała. Ludzie ubrani adekwatnie do sytuacji oraz potrafiący rzeczowo i kompetentnie prezentować swoją osobę, postrzegani są jako pewni siebie i wzbudzają pozytywne zainteresowanie.

Jaki strój wybrać na rozmowę kwalifikacyjną?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że nie ma ubioru uniwersalnego, czyli takiego, który zda egzamin podczas każdej rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli nie wiemy, czy w firmie obowiązuje jakiś dress code, to przed spotkaniem najlepiej zadzwonić do działu kadr i o to po prostu zapytać. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, iż organizacje takie jak banki, instytucje publiczne czy urzędy preferują stroje o klasycznych, eleganckich krojach. Jeśli zaś chodzi o przedsiębiorstwa, w których doceniania jest kreatywność pracowników to można pokusić się o pewnego rodzaju kontrolowaną swobodę – oczywiście wszystko w granicach dobrego smaku – mówi Marcin Skarżyński, ekspert z Broker HR.

Osoby ubiegające się o pracę w branży reklamowej mogą ubrać się mniej formalnie, jednak schludnie i ze znajomością najnowszych trendów. Jeśli będziemy starać się o zatrudnienie w instytucjach bardziej konserwatywnych, powinniśmy postawić na ubiór raczej formalny. W przypadku Panów musi to być garnitur w jednym z trzech kolorów: szarym, granatowym lub brązowym oraz krawat. Jeśli chodzi o Panie świetnie sprawdzi się tutaj dobrze skrojona garsonka lub kostium. Niedopuszczalne są bluzki z dużymi dekoltami, nadmiar biżuterii oraz zbyt ostry makijaż. Decydując się na spódnicę, zawsze należy zakładać rajstopy. W tego typu instytucjach, nawet w lecie nie jest dobrze widziane odkryte obuwie. Kobiety powinny także zwrócić uwagę na torebkę, którą zabierają ze sobą na rozmowę. Nie może być za duża, warto też zadbać o to aby była ona wykonana z dobrej jakości materiałów.

Starając się o pracę za granicą powinniśmy przedtem zrobić szczegółowy research, dotyczący dress code’u obowiązującego w danym państwie. W krajach skandynawskich nie zwraca się szczególnej uwagi na ubiór, natomiast w Niemczech wręcz przeciwnie.

Kod ubioru

Wybierając strój na rozmowę kwalifikacyjną należy kierować się przede wszystkim umiarem oraz elegancją. Musimy przy tym zwrócić uwagę na najdrobniejsze detale. Źle wyprasowana koszula, odpięty guzik od spódnicy, brudne obuwie lub nieodpowiednia torebka to rzeczy, które odciągną uwagę rekrutera nawet od najbardziej przemyślanego ubioru. Pracodawcy potrafią także ocenić pewne aspekty naszej osobowości na podstawie uczesania lub wyglądu dłoni. Starając się o pracę za granicą powinniśmy wcześniej dowiedzieć się, jakie zasady ubioru obowiązują w danym kraju. Przywiązujmy zatem wagę do szczegółów: dodatków, makijażu czy biżuterii. Nienaganny wygląd oraz adekwatne do sytuacji zachowanie, przyczynią się do odniesienia sukcesu i zatrudnienia na wybranym przez nas stanowisku.

CORE PR

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.