System do pracy z zadaniami – Portal PR - 24PR




System do pracy z zadaniami

28.11.2014 Kategoria: Aplikacje. Autor: admin

Zapewne wiele firm zna ten problem – podczas realizacji danego projektu pojawia się ogrom informacji i maili, które z czasem, w toku pracy gubią się w skrzynce pocztowej. Dodatkowo, poszczególne osoby pracujące nad danym projektem nie zawsze mają wgląd do wszystkich danych wysyłanych poprzez e-maile. Z pewnością jest to dużym ograniczeniem w pracy. Rozwiązaniem na tego typu utrudnienia okazuje się być Redmine. Dziś przyjrzymy się aplikacji Redmine oferowanej przez firmę Best.net. Kilka słów na jej temat powie nam CEO firmy Best.net – Błażej Łukomski.

Skąd w ogóle w Państwa firmie zapotrzebowanie na tego typu narzędzie?

Błażej Łukomski: Gdy startowaliśmy w 2000 roku, w związku z rozpoczynającą dopiero działalnością i mniejszą ilością realizowanych projektów komunikacja naszego zespołu opierała się wyłącznie na komunikacji mailowej. Jednak wraz z rozwijaniem działalności naszej firmy, ilość realizowanych w jednym czasie projektów oraz powiększający się zespół spowodował, że powoli zadania i najważniejsze informacje zaczęły ‘ginąć’ w natłoku maili. Znaczenie utrudniało to komunikację. Dlatego najpierw wprowadziliśmy system do zarządzania projektami wewnątrz firmy, a następnie otworzyliśmy ten kanał komunikacji naszym klientom i partnerom.

Czyli początkowo używali jej Państwo do komunikacji wyłącznie we własnej firmie?

BŁ: Tak, początkowo wykorzystywaliśmy Best Redmine do komunikacji we własnym zakresie – pomiędzy członkami naszego zespołu. Znacznie ułatwiło to realizację poszczególnych zadań i projektów. Wprowadzenie aplikacji i udostępnienie jej klientom stało się kamieniem milowym w rozwoju firmy. Dzięki niej całość komunikacji z danym klientem mieliśmy zebraną w jednym miejscu. Nasi klienci korzystali z aplikacji do komunikacji z nami i z czasem stwierdzili, iż jest to tak dobre narzędzie, że postanowili wdrożyć je również u siebie. Większość z nich dzięki aplikacji Best Redmine uporządkowała komunikację także w swoich firmach. Ten sygnał stał się dla nas impulsem – dlaczego, by nie udostępnić tego rozwiązania także dla  firm spoza kręgu naszych aktualnych klientów.

Jakie są główne zalety Państwa aplikacji, poza możliwością usprawnienia komunikacji w zespole?

BŁ: Możliwość poprawy komunikacji w firmie to niewątpliwie największa zaleta oferowanej przez nas aplikacji. Klienci mają 100% pewności, że maile nie będą ‘ginęły’ w skrzynkach. Redmine umożliwia również rozdzielenie zadań do konkretnych osób w zespole. Dzięki temu zawsze wiadomo, kto i za co jest odpowiedzialny. Na podstawie własnych doświadczeń wiemy, że dzięki zarządzaniu zadaniami w Best Redmine ok. 90% projektów udaje się zakończyć w terminie. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na wizerunek i referencje firmy. Poza tym na uwagę zasługuje również to, że nasza aplikacja  jest bardzo łatwa do wdrożenia. Sama konfiguracja parametrów w Redmine jest równie prosta. Bez problemu poradzi sobie z nią każdy pracownik. Tutaj z pewnością należy podkreślić fakt, że takiej konfiguracji można dokonać w dowolnym momencie, w zależności od indywidualnych potrzeb i nie potrzeba do tego zespołu informatycznego.

Dla kadry zarządzającej plusem może okazać się również to, iż oprogramowanie sprawdza się także w zarządzaniu metodologiami zwinnymi, np. Agile. Obecnie coraz więcej firm zarządzana jest w ten sposób, tak więc nasza aplikacja idealnie wpasuje się w ten model. Każdy pracownik ma możliwość logowania czasu pracy, przez co managerowie mogą dokładnie kontrolować ile konkretne zadanie lub projekt firmę kosztował. Taka koordynacja pozwala na dokładne wyciągnięcie wniosków do kolejnych projektów. Reasumując, oferowana przez nas aplikacja jest połączeniem tego, czego każda firma oczekuje od dobrej jakości programu do zarządzania projektami. Znajdują się tutaj Dokumenty, Pliki, Komunikaty czy Wiki dla każdego z realizowanych aktualnie projektów. Ułatwieniem do sprawowania kontroli nad realizowanymi zadanimi mogą być także Kalendarz czy wykresy Gantt’a.

Faktycznie, aplikacja ma wiele zalet. A jak to wygląda z wadami? Są jakieś minusy?

BŁ: Myślę, że dla niektórych użytkowników minusem aplikacji mógł okazać się jej lekko uproszczony interfejs. Poradziliśmy sobie z tym problemem udoskonalając szatę graficzną aplikacji. Naszym klientom już w standardzie oferujemy poprawiony interface użytkownika.

Zastanawiacja jest także kwestia uprawnień i kontroli dostępu. Jak to wygląda, czy każdy może mieć wgląd do każdego zadania?

BŁ: To wszystko zależy od nas. Jeżeli zadecydujemy o tym, by każdy pracownik w firmie mógł mieć dostęp do wszystkich danych to oczywiście istnieje taka możliwość. Jednak jeżeli zależy nam na tym, by osoby realizujące dany projekt miały dostęp tylko i wyłącznie do danych z nim związanych wystarczą odpowiednie ustawienia. Taka funkcja umożliwia zachowanie porządku w firmie, a przede wszystkim pozwala na zabezpieczenie poufnych informacji przez osobami, które nie pracują nad danym projektem. System uprawnień jest na tyle sprawny, że bez ryzyka można dopuścić określonych użytkowników tylko do niektórych informacji.

Wracając jeszcze do wdrożeń? Czy aplikacja instalowana jest na własnym serwerze? BŁ: Naszym klientom dajemy opcje wyboru – aplikacja oczywiście może być instalowana na ich własnych serwerach. Jednak najwygodniej jest używać Redmine w chmurze. Best Redmine jest oprogramowaniem Open Source. Sama aplikacja napisana jest w nowoczesnym, a przede wszystkim stabilnym i ciągle rozwijanym języku Ruby, co daje Best Redmine perspektywę długiego ‘życia’. Dysponujemy również gotowymi pluginami do instalacji i wtyczkami, które poszerzają funkcjonalność narzędzia. Dzięki tym dodatkom możemy bez problemu dopasować apliację do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Jesteśmy w stanie napisać plugin pod każdego klienta. Nawet tak nietypowy jak na przykład raportowanie wyprodukowanych elementów z maszyny do obróbki drewna (listę pluginów można znaleźć na stronie www). Sami używamy kilku sprawdzonych pluginów, np.: CRM, timer, czy agile.

Z pewnością dla wielu z odbiorców istotnym czynnikiem będzie również cena takiego rozwiązania. Jakie są koszta korzystania z Państwa aplikacji?

BŁ: Naszym klientom oferujemy do wyboru cztery pakiety: Starter, Standard, Premium i Enterprise. Podane pakiety różnią się ceną, w zależności od ilości użytkowników czy ilości przestrzeni na pliki. Pragnę jednak zaznaczyć, że każdy z pakietów zawiera pełną wersję aplikacji wraz z jej wszystkimi funkcjonalnościami. Osoby, które chciałyby się przekonać, na jakich zasadach działa Best Redmine zapraszam do skorzystania z wersji demo na naszej stronie www.bestredmine.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.