E-commerce: czego oczekują klienci? 5 trendów na 2015 r. – Portal PR - 24PR




E-commerce: czego oczekują klienci? 5 trendów na 2015 r.

11.12.2014 Kategoria: E-biznes. Autor: admin

Kończący się rok obfitował w nowości. Dużą popularnością cieszyły się technologie lokalizacyjne, również te nawigujące klientów po placówkach stacjonarnych. Nawet handel mobilny przestał być egzotyką i stał się elementem codzienności. Klienci chcą jednak ciągle więcej, szybciej, lepiej i taniej. Jak zaspokoić ich wymagania w 2015 roku?

Oto 5 sposobów na spełnienie ich oczekiwań i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym w nadchodzącym roku:

1. Mobile to dopiero początek
Dostosowanie e-sklepu do wymagań użytkownika mobilnego, poprzez stworzenie strony mobilnej lub całkowitą przebudowę obecnej w myśl filozofii RWD, to już standard. Wyzwaniem nadal pozostaje dotarcie do niego z jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta. – Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. – Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta – dodaje Wyszyński.

2. Szybkość dostaw jest kluczowa
Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.

3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność
W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne – osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów. – W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby. Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.

4. Płatności mobilne
Tym, co do tej pory utrudniało robienie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych był brak jednolitego standardu płatności. To się jednak zmieni. W pierwszych miesiącach nowego roku zostanie udostępniona nowa usługa – BLIK. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy również za pomocą tabletów i smartfonów. Implementacja takich rozwiązań powinna przyczynić się nie tylko do zwiększenia satysfakcji klientów, ale również do zwiększenia sprzedaży.

5. Cross-border shopping
Szansą na zwiększenie sprzedaży i przychodów jest również kolejny trend. Według agencji badawczej Nielsen, wartość sprzedaży transgranicznej w 2018 r. może wynieść na światowym rynku e-commerce 308 mld dolarów. Już dziś klienci chętnie korzystają z oferty zagranicznych e-sklepów i kupują w nich produkty niedostępne w Polsce. Okazją do ekspansji na rynki europejskie dla rodzimych e-sklepów z pewnością będzie nadchodząca zmiana przepisów. Nowe prawo ułatwi im sprzedaż produktów na rynkach wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.