Kia Rio i Optima Autami Flotowymi 2014r. – Portal PR - 24PR




Kia Rio i Optima Autami Flotowymi 2014r.

16.12.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali spośród ponad 70 modeli auta szyte na miarę potrzeb polskich flot. Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego odbyło się 4 grudnia podczas Gali SKFS w Ołtarzewie k. Warszawy.

Marka Kia zdobyła dwie z pięciu statuetek oraz jedno wyróżnienie. W segmencie B zwyciężyła Kia Rio, a w segmencie D – Kia Optima. Obu samochodom nadany został przez SKFS (Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych) tytuł Auta Flotowego 2014.

Największym zwycięzcą tegorocznych zmagań podczas Profesjonalnego Testu Flotowego jest bez wątpienia Kia – na pierwszym miejscu w poszczególnych kategoriach uplasowały się jej dwa modele: Rio i Optima, co świadczy niezwykle pozytywnie o jakości, designie, funkcjonalności i użyteczności koreańskich samochodów.

Do tego testu nie można było zgłosić sobie dowolnego auta. Poszczególne modele nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego – Samar. Wybrane auta poddane zostały rozmaitym próbom. Podczas ich przeprowadzania, nie byli obecni przedstawiciele producentów i importerów samochodów. Wszystko to miało na celu transparentny wybór najlepszych aut, bez nacisków z zewnątrz. Pojazdy były analizowane pod kątem cen zakupu, kosztów użytkowania, wartości rezydualnej jak i walorów użytkowych, a także subiektywnej oceny poszczególnych elementów samochodu.

Kia Rio o miano Auta Flotowego 2014 konkurowała z takimi modelami jak: Ford Fiesta, Nissan Note, Peugeot 208, Seat Ibiza, Škoda Fabia, Toyota Yaris oraz Volkswagen Polo.
Kia Optima natomiast została ogłoszona najlepszym Autem Flotowym w segmencie D pokonując tym samym tak groźnych konkurentów jak: Audi A4, Citroën C5, Hyundai i40, Mazda 6, Mercedes C, Skoda Superb, Toyota Avensis oraz Volvo V60.

Wśród aut które zostały nominowane i wzięły udział w PTF SKFS 2014 znalazła się również Kia Picanto, która zajmując w swojej kategorii drugie miejsce ustąpiła jedynie Toyocie Aygo natomiast w kategorii samochodów segmentu C w ścisłym finale wystąpiła Kia cee’d.

„Samochody w Profesjonalnym Teście Flotowym są oceniane przez bardzo wymagających specjalistów, którzy na co dzień decydują o wyborze aut do swoich firm. Tym samym wygrana w tak prestiżowym konkursie i chyba najbardziej obiektywnym porównaniu samochodów na rynku jest dla nas bardzo ważna” – powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motor Polska.

O PTF SKFS 2014
Profesjonalny Test Flotowy SKFS składa się trzech etapów i trwa łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w lutym b.r. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego projektu – SAMAR Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Zestawienie obejmowało po 15 samochodów na każdy segment najczęściej kupowanych przez Klientów instytucjonalnych w Polsce. W teście udział brały pojazdy w analogicznej wersji wyposażenia. Kapituła PTF SKFS, którą tworzy aż 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2014 przygotował Partner Merytoryczny projektu – firma EurotaxGlass’s.
Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D, auta małe dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ponad 600 arkuszy ocen samochodów. Każdego dnia testowane były pojazdy wg segmentów, aby nie zakłócać obiektywnej oceny fleet managerów (16 września – segment A i B, 17 września – segment C i D, 18 września – segment auta małe dostawcze). Kapituła PTF SKFS zdecydowała się na wprowadzenie innowacji w formule projektu i każdy pojazd został wyposażony w GPS, co pozwoliło na precyzyjne określenie zużycia paliwa. Rozwiązanie umożliwiło także pozycjonowanie pojazdów oraz wyznaczenie prędkości poruszania pojazdów. Partnerem Technologicznym, który zapewnił GPS, była firma Finder. Trasa testu obejmowała 35 km w okolicach Serocka i obejmowała zarówno odcinki miejskie, jak i podmiejskie.

– Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2.. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punktu wg wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014. – wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.

Partnerami Merytorycznymi PTF SKFS byli: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, firma EurotaxGlass’s, Polska Izba Paliw Płynnych oraz Polska Izba Motoryzacji. Patronat medialny nad testem objęły również czasopisma branżowe: Biznes Car, Euroflota, Flota, Paliwa Płynne oraz portal Lokalizacja.info, a także Fleetmanager.pl.

O SKFS
Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.