Audi na Consumer Electronics Show 2015 – Portal PR - 24PR




Audi na Consumer Electronics Show 2015

08.01.2015 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Czterordzeniowy procesor przeprowadzający osiem miliardów operacji obliczeniowych na sekundę. Wirtualny prędkościomierz ze wskaźnikiem odnawiającym swe położenie 60 razy na sekundę, by oddać płynność jego ruchów.

Dźwięk w formacie 3D podobny do dźwięku w sali koncertowej i zdający się dochodzić z każdego miejsca, tablet Audi w roli centrali multimedialnej i prosta, bezprzewodowa komunikacja między urządzeniami mobilnymi pasażerów a pojazdem pokazują – tak zróżnicowana jest przyszłość motoryzacji według Audi. Wszystko najwyższej jakości. Zdalne parkowanie i innowacyjny sposób ładowania Audi wireless charging (AWC) torują drogę mobilności elektrycznej. Laserowe reflektory o zasięgu kilkuset metrów i samochód, który bez kierowcy pokonuje tor wyścigowy w Hockenheim z prędkością 240 km/h. Na wszystkich polach dotyczących działania systemów elektronicznych i elektrycznych, cztery pierścienie zajmują czołowe pozycje. Podczas wystawy CES w Las Vegas, najważniejszych na świecie targach elektroniki, Audi prezentuje całą paletę nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Już dziś, dla wielu klientów samochód jest czymś więcej niż tylko środkiem lokomocji – jest mobilnym narzędziem pracy – „mobile device“. Audi intensywnie pracuje nad dalszą rozbudową wirtualnej sieci łączącej pojazdy tej marki. Na targach CES, koncern prezentuje innowacyjne rozwiązania dotyczące samochodowych zegarów i wyświetlaczy, infotainmentu, connectivity, systemów oświetlających drogę, systemów wsparcia kierowcy i autonomicznej jazdy.

Sprzęt i oprogramowanie Audi są elastyczne i inteligentne, a ich obsługa intuicyjna i komfortowa. W nowym Audi TT i w nowym Audi Q7 kierowca, używając funkcji sterowania głosowego, wydaje jedynie krótkie polecenie, na przykład: „zawieź mnie do najbliższej włoskiej restauracji“, i nawigacja pokaże mu odpowiednią trasę. Pole dotykowe systemu MMI all-in-touch tego dużego SUV-a, pozwala prowadzącemu przewijać listy i powiększać obrazy niczym na ekranie smartphona. Każde wprowadzone polecenie jest dodatkowo potwierdzane sygnałem odczuwalnym pod palcami.

Audi connect, będące zbiorem sieciowych aplikacji, również oferuje szereg nowości. W nowym Audi Q7, kierowca za pomocą swego smartfona może się połączyć z oprogramowaniem Apple Car Play i Android Auto, ma dostęp do świata muzyki Napster i Aupeo!, może też online aktualizować mapę nawigacji. W Audi TT (standardowo) i w Audi Q7 (opcjonalnie), wszystkie wskaźniki i zegary wyświetlane są na Audi virtual cockpit – cyfrowej tablicy rozdzielczej fascynującej złożonymi grafikami, animacjami 3D oraz dużymi możliwościami indywidualizacji.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q7 to kolejny innowacyjny rozdział otwarty przez koncern z Ingolstadt. Rozwiązania takie jak asystent wydajności i adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control wraz z asystentem korków, już teraz wyznaczają drogę, której ukoronowaniem jest autonomiczna jazda. Ile emocji może ona dostarczać, udowodniło Audi RS 7 piloted driving concept, gdy bez kierowcy, z maksymalną prędkością rzędu 240 km/h, pokonało pętlę Grand Prix wyścigowego toru Hockenheim. To niezaprzeczalnie najbardziej sportowy na świecie samochód, który opanował sztukę autonomicznej jazdy.

Przy okazji otwarcia CES 2015, testowe Audi A7 piloted driving concept pokonało bez pomocy kierowcy trasę ze Stanford w Silicon Valley do Las Vegas. Dane dostarczane podczas jazdy przez czujniki można przenieść online do chmury, tam opracować i z powrotem wysłać do samochodu. W ten sposób, pojazd stale zyskuje większą wiedzę i większe umiejętności – stając się samochodem inteligentnym i uczącym się.

Dopełnieniem prezentacji Audi w Las Vegas są cztery niezwykłe samochody: seryjne modele TT Roadster, RS 7 Sportback i R8 LMX oraz przygotowany specjalnie na CES pojazd studyjny Audi prologue piloted driving.

Streszczenie

Audi na Consumer Electronics Show 2015

„Kolejny rozdział” – „Next Chapter“ – to motto przyświecające prezentacji Audi na odbywających się od 6 do 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas targach Consumer Electronics Show (CES). Podczas tych najważniejszych na świecie targów poświęconych elektronice, Audi przedstawia aktualne rozwiązania techniczne i projekty przyszłości.

Prezentacja Audi na CES skupia się wokół komunikacji pojazdu z otoczeniem. Jej centralnymi punktami są: autonomiczna jazda, nowe rozwiązania z zakresu Audi connect, nowe elementy infotainment, nowe koncepcje wyświetlaczy i wskaźników, a także nowatorskie rozwiązania dotyczące oświetlenia. Ozdobami stoiska są: studyjne Audi prologue piloted driving z napędem hybrydowym oraz model wnętrza nowego Audi Q7, którego światowa premiera odbędzie się na targach w Detroit.

„Cyfryzacja i osieciowanie to najważniejsze współcześnie trendy“ – objaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Samochód staje się coraz bardziej mobilnym narzędziem pracy – mobile device – na czterech kółkach. Connectivity jest kluczem do przyszłości i zasadniczą dziedziną naszych prac badawczo-rozwojowych. Podkreślić należy, że już od wielu lat jesteśmy rynkowym pionierem pod względem samochodowej elektroniki.”

Zapewniające najwyższej jakości komfort: systemy wsparcia kierowcy i autonomiczna jazda

Systemy wsparcia kierowcy sprawiają, że jazda jest jeszcze bardziej przyjemna, bardziej bezpieczna i bardziej efektywna. Są one dostępne w prawie wszystkich seriach modelowych Audi. W nowym Audi Q7, które pojawi się na rynku w roku 2015, zadebiutują pionierskie rozwiązania takie jak: asystent wydajności, asystent jazdy z przyczepą i adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem korków.

Kolejnym milowym krokiem Audi będzie autonomiczna jazda, przewidziana do wdrożenia jeszcze w tej dekadzie. System taki, jeśli zażyczy sobie tego kierowca i w określonych sytuacjach, przejmie kontrolę nad pojazdem. Audi od lat wyznacza trendy w tej dziedzinie. Ile emocji może dostarczać autonomiczna jazda, Audi RS 7 piloted driving concept udowodniło w październiku 2014, gdy bez kierowcy, z maksymalną prędkością rzędu 240 km/h, pokonało pętlę Grand Prix wyścigowego toru Hockenheim. To niezaprzeczalnie najbardziej sportowy na świecie samochód, który opanował sztukę autonomicznej jazdy.

Już w latach ubiegłych, na targach CES, Audi prezentowało własne rozwiązania dotyczące zdalnego parkowania i jazdy w korkach. Na tegorocznej edycji imprezy, producent uczynił następny krok: Audi A7 piloted driving concept, wyposażone w szereg czujników stosowanych w pojazdach produkcji seryjnej lub bardzo do nich podobnych technicznie, pokonało trasę ze Stanford w Silicon Valley przez Bakersfield do Las Vegas.

Przewaga, jaką w dziedzinie autonomicznej jazdy posiada Audi, jest głównie zasługą sterującego urządzenia przetwarzającego dane pozyskiwane z czujników i tworzącego szczegółowy obraz otoczenia pojazdu. Dzięki superszybkiemu połączeniu online Audi connect, dane te są przesyłane do oprogramowania w chmurze. Tutaj są przetwarzane z wykorzystaniem algorytmów Machine Learning i sztucznej inteligencji, a następnie wysyłane z powrotem do pojazdu. W ten sposób, samochód podczas jazdy stale się uczy, nieustannie doskonaląc swój styl jazdy w złożonych sytuacjach. Równocześnie, dzięki temu, że wiedza ta jest przechowywana, korzystać z niej mogą także inni użytkownicy.

Daleka perspektywa: innowacje świetlne Audi

Audi od wielu lat jest liderem w dziedzinie samochodowego oświetlenia. Najważniejsze opracowane w Ingolstadt rozwiązania techniczne z tej dziedziny, dostępne już w niektórych seriach modelowych, to reflektory diodowe Matrix LED, inteligentnie i elastycznie oświetlające drogę oraz kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Inną światową nowością są laserowe światła drogowe montowane w ekskluzywnym, limitowanym modelu R8 LMX. Podczas CES, cztery pierścienie prezentują kolejny stopień rozwoju techniki oświetlenia czyli Audi Matrix Laser – reflektory laserowe wysokiej rozdzielczości, precyzyjnie oświetlające całą drogę. Kolejne innowacyjne rozwiązanie to „reflektory konstrukcyjne”. Rzucają one dwa wyraziste, jasne snopy światła na jezdnię i wizualizują w ten sposób szerokość pojazdu.

Atrakcyjne i intuicyjne: wyświetlacze i wskaźniki w modelach TT i Q7

Prosta, intuicyjna obsługa to jedna z mocnych stron Audi. W nowych modelach TT i Q7 pokazywanych na CES, koncern prezentuje najnowsze pomysły techniczne dotyczące pokładowych wskaźników i wyświetlaczy.

Niewątpliwie najwyższym jak dotąd stopniem ich rozwoju jest Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z monitorem o przekątnej 12,3 cala, pokazuje wszystkie niezbędne kierowcy informacje w postaci doskonałych grafik 3D. Widok i ułożenie wskaźników mogą się tu zmieniać. Audi virtual cockpit bazuje na szybkim procesorze graficznym T 30, dostarczanym przez kooperanta Audi, firmę NVIDIA.

Również w dziedzinie obsługi pokładowej Audi prezentuje zupełnie nowe rozwiązania. Audi TT i nowe Audi Q7 wyposażono w terminal MMI, którego struktura kieruje się całkowicie nową logiką, identyczną z logiką smartfona, gdzie pozioma hierarchia zastąpiła rozgałęzione drzewka menu.

Cztery elementy: tradycyjne pokrętło, wielofunkcyjna kierownica, sterowanie naturalnym głosem ludzkim przetwarzające także wyrażenia potoczne oraz pole dotykowe, służące do wprowadzania znaków i złożonych gestów, służą do sterowania wieloma funkcjami, w tym telefonem, radiem, mediami i nawigacją. W Audi TT pole dotykowe umieszczono na pokrętle, a w Audi Q7 jest to osobna powierzchnia, tzw. MMI allintouch. Każde wprowadzone polecenie jest dodatkowo potwierdzane sygnałem odczuwalnym pod palcami.

Pełne osieciowanie: Audi connect

Audi connect to zindywidualizowane usługi i aplikacje umożliwiające skomunikowanie samochodu z kierowcą, internetem, infrastrukturą i z innymi pojazdami. Również na tym polu Audi nieustannie powiększa swą przewagę.

Centralny komputer Audi connect, łączy samochód z internetem wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą korzystać w samochodzie ze swych urządzeń przenośnych, a kierowca, z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Nowością jest możliwość streamingu z dostępem do portali muzycznych Napster i Aupeo!, a także aktualizacja online mapy nawigacji.

W nowym Audi Q7 pojawią się kolejne usługi, w tym Audi smartphone interface. Zależnie od tego, czy klient ma telefon komórkowy z systemem IOS czy z systemem Android, na monitorze MMI wyświetlą są platformy Apple Car Play lub Android Auto. Główna zaleta tej oferty to olbrzymi wybór utworów muzycznych. Ponadto obie platformy oferują funkcję nawigacji, przesyłania wiadomości czy przypominania o zadaniach.

W portfolio Audi connect dużą rolę odgrywają także przyszłościowe rozwiązania spod znaku car-to-X. Mogą one dla przykładu służyć do komunikacji samochodu Audi ze światłami sygnalizacji ulicznej, by poruszanie po mieście uczynić szybszym i bardziej wydajnym. Inne rozwiązanie umożliwia bezgotówkowe uiszczanie opłat na parkingach oraz w parkometrach, a kolejne – rozpoznawanie ograniczeń prędkości i niebezpiecznych punktów oraz przekazywanie odpowiednich informacji innym samochodom.

Kolejną nowością na targach CES jest Audi mobile key. To rozwiązanie, w którym smartfon lub zegarek smartwatch, a nie tradycyjny kluczyk, otwierają samochód. W tym celu wykorzystują komunikację bliskiego zasięgu Near Field Communication (NFC), która funkcjonuje także przy wyczerpanej baterii danego urządzenia.

Powered by NVIDIA: infotainment

Na targach CES cztery pierścienie prezentują również szereg atrakcyjnych nowości z dziedziny infotainment. Jedną z nich, montowaną w nowym modelu Q7, jest Audi phone box. Dzięki niemu można teraz indukcyjnie ładować przystosowane do tego telefony komórkowe, zgodnie ze standardem Qi.

Nowością jest także dźwięk 3D. W nowym Audi Q7, sprzęt nagłaśniający premium marek Bose i Bang & Olufsen posiada dodatkowe głośniki, dające wrażenie wysokości pomieszczenia. Za pomocą skomplikowanego algorytmu, z tradycyjnych nagrań stereo lub w formacie 5.1, wydzielane są informacje o trzecim wymiarze, a następnie odpowiednio przygotowywane do odtworzenia przez głośniki.

Dzięki Modułowemu Systemowi Infotainment, Audi wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie. Rewolucyjna wręcz architektura elektroniki sprawia, że postęp i zmiany są tu tak szybkie, niczym w powszechnie dostępnej elektronice domowej i osobistej.

Modułowy System Infotainment (MIB) zadebiutował w roku 2012, w Audi A3. Jego sercem był wtedy procesor graficzny T 20 produkcji firmy NVIDIA. Niespełna półtora roku później, w Audi TT oraz w nowym Audi A6 i A7 Sportback, pojawił się MIB kolejnej generacji. Również tutaj kluczową rolę odgrywa procesor marki NVIDIA. T 30 to procesor czterordzeniowy, współpracujący z trójwymiarowym programem graficznym firmy Rightware i umożliwiający uzyskanie wysokiej jakości grafik równocześnie na dwóch monitorach. Dzięki modułowej budowie, MIB może być stale aktualizowany o atrakcyjne nowości z dziedziny elektroniki konsumenckiej.

Procesor produkcji firmy NIVIDIA – Tegra 4 – pracuje także w tablecie Audi, który zadebiutuje w nowym Audi Q7. Dzięki jego aktywnemu wyświetlaczowi o przekątnej 10,1 cala, Audi tablet służyć może do rozrywki pasażerom tylnych siedzeń. Za pomocą WLAN można go połączyć z pokładowym systemem infotainment i z systemem nawigacji. Tablet Audi został stworzony z myślą o zastosowaniu go głównie w samochodzie. Dlatego jest on wykonany z cennych i wytrzymałych materiałów. Naturalnie można używać go także poza samochodem, korzystając z Wi-Fi.

Audi jako siła napędowa: architektura elektroniki

Aby nadal zwiększać swą przewagę na polu elektroniki, Audi pod koniec roku 2010 wdrożyło projekt nazwany Progressive SemiConductor Program (PSCP). Program ten, w ramach którego Audi zaopatruje się nie tylko u stałych pośredników, ale także bezpośrednio u producentów, to kluczowy czynnik na drodze do konstruowania innowacyjnych, przyszłościowych rozwiązań.

Audi tworzy także własne projekty w zakresie oprogramowania, co jest zadaniem spółki – córki Audi, e.solutions GmbH.

Spoglądając natomiast na samochodową elektryczność, Audi pochwalić się może stworzeniem nowej, skalowanej architektury – częściowej sieci pokładowej o napięciu 48 woltów. W niedalekiej przyszłości uzupełni ona dzisiejszą sieć 12-woltową i umożliwi stosowanie nowych, wydajnych układów elektrycznych wysokiej mocy. Koncern ma tu na myśli: elektryczną sprężarkę jako dodatkową turbosprężarkę czy mocny generator, odzyskujący znaczną energię kinetyczną i pełniący w razie potrzeby funkcję silnika elektrycznego, zmieniającego układ napędowy w napęd typu mild hybrid.

Napęd przyszłości: elektromobilność – ładowanie bez kabla

Pod wspólną nazwą projektową e-tron, Audi prowadzi intensywne prace nad elektryfikacją układu napędowego. Jednym z wielu aspektów tych prac jest możliwość bezprzewodowego ładowania całkowicie lub częściowo elektrycznie napędzanych modeli e-tron. Audi pracuje intensywnie również nad sposobami ładowania indukcyjnego, tzw. Audi Wireless Charging (AWC).

Inżynierowie z Ingolstadt opracowali wspólną platformę zasilania, dającą możliwość zbudowania na niej wielu opcji, tak by każdemu klientowi zaproponować dopasowane do jego potrzeb rozwiązanie – od pokładowej sieci o napięciu 48 woltów, po hybrydowy napęd typu plug-in. Ten ostatni łączy zalety silnika spalinowego i elektrycznego, ma dużą moc i wydajność oraz daleki zasięg.

Pojawienie się na rynku w roku 2014 modelu A3 Sportback e-tron oznaczało, że Audi z sukcesem weszło w produkcję hybrydowych napędów typu plug-in. Rozwiązanie to przyjęło się szybko, a już wkrótce pojawi się także w modelach klasy średniej i luksusowej. Koncern planuje, że co roku na rynku oferowany będzie nowy model e-tron. Równocześnie cztery pierścienie prowadzą prace nad samochodami z napędem czysto elektrycznym, posiadającymi wydajne systemy akumulatorów i systemy napędowe, które nie dopuszczają żadnych kompromisów w kwestii zasięgu i właściwości użytkowych.

Spojrzenie w przyszłość: samochody Audi na Consumer Electronics Show

Cztery wysokiej klasy samochody są zwieńczeniem prezentacji Audi w Las Vegas. To seryjne modele: TT Roadster, RS 7 Sportback, R8 LMX oraz przygotowany przez Audi specjalnie na CES pojazd studyjny Audi prologue piloted driving.

Studyjne auto jest doskonałym przykładem postępu techniki. W jasnym wnętrzu architektura stapia się z koncepcją wskaźników i wyświetlaczy w jedną futurystyczną jednostkę. Cała frontowa część tablicy rozdzielczej ma formę podzielonego na trzy części wyświetlacza dotykowego. Do tego dochodzi nowatorski, bardzo cienki i elastyczny wyświetlacz OLED zbudowany z organicznych diod świetlnych.

W hybrydowym układzie napędowym pojazdu współpracują ze sobą mocny silnik spalinowy 4.0 TFSI z potężnym silnikiem elektrycznym. Dzięki mocy 505 kW (687 KM) i momentowi obrotowemu obu silników 950 Nm, Audi prologue piloted driving przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 3,5 sekundy. Emisja dwutlenku węgla w jego przypadku to 185 g/km.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.