„BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ” STARTUJE KAMPANIA CARTOON NETWORK Z MARCINEM GORTATEM – Portal PR - 24PR




„BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ” STARTUJE KAMPANIA CARTOON NETWORK Z MARCINEM GORTATEM

10.02.2015 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Aż 56 proc. dzieci w wieku szkolnym spotyka się z problemem dokuczania. 17 proc. uczniów było świadkiem przemocy w szkole więcej niż 10 razy w ciągu ostatniego roku. Co czwarte dziecko nie wie, gdzie szukać pomocy specjalisty. Cartoon Network rozpoczyna akcję Bądź kumplem, nie dokuczaj wraz Marcinem Gortatem i Małgorzatą Ohme.

 

Warszawa, 9 luty 2015 r,- Cartoon Network inauguruje dziś ogólnopolską kampanię społeczną Bądź kumplem, nie dokuczaj. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci. Reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich może ograniczyć skalę problemu.

Dołączyłem do kampanii Cartoon Network Bądź kumplem, nie dokuczaj, ponieważ sam dobrze wiem, że dokuczanie i krzywdzenie to poważny problem, który dotyka dzieci. Z takim problemem nikt nie powinien zmagać się sam. Chcę pomóc Cartoon Network w zwiększeniu świadomości na ten temat, zmotywować dzieci do reagowania i sprzeciwiania się dokuczaniu. – powiedział ambasador kampanii Marcin Gortat.

Dokuczanie jest najczęściej doświadczaną przez dzieci formą krzywdzenia – dotknęło ono 56 proc. ankietowanych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Cartoon Network przez Fundację A.R.T., merytorycznego partnera kampanii. Problem dokuczania jest wymieniany przez dzieci, jako jedno z najbardziej nieprzyjemnych i krzywdzących zachowań (31 proc. wskazań), zaraz za biciem (82 proc.) i wyzywaniem (43 proc.). Jak wskazują badania[i], dokuczanie jest również drugą – po biciu – najczęściej identyfikowaną formą przemocy (75 proc. wskazań).

Cartoon Network zapewnia dzieciom miejsce, gdzie mogą być sobą, pewne siebie i szczęśliwe. Wiemy, że zastraszanie dotyka wielu naszych młodych widzów. Wspólnie z naszymi partnerami: Marcinem Gortatem, Małgorzatą Ohme oraz Fundacją A.R.T, pokazujemy dzieciom, że mogą sprzeciwić się temu zjawisku poprzez bycie przyjaznym, wspieranie innych czy rozmowę  z kimś zaufanym. Chcemy mówić o tym niełatwym zagadnieniu w sposób zrozumiały dla najmłodszych i pokazać im, gdzie mogą szukać pomocy. – powiedział Hannes Heyelmann, wiceprezes Turner Broadcasting System na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Mam nadzieję, że dzięki kampanii, wszystkie dzieci będą wiedziały, że dokuczanie nigdy nie jest w porządku, a dzieci bezpośrednio stykające się z dokuczaniem uwierzą, że warto głośno mówić o tym problemie, że nie są same i mają prawo do uzyskania pomocy – powiedziała Małgorzata Ohme, psycholog, ekspert kampanii.

Akcja Bądź kumplem, nie dokuczaj zostanie wsparta ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (Canal+ Sport, Ale kino+, PLANETE+, DOMO+, Kuchnia+, nSport+). W promocji wykorzystane będą spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora. Obok telewizji, drugim niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa – cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania – pośrednio lub bezpośrednio, będą mogły uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. W ramach kampanii Bądź kumplem, nie dokuczaj uruchomiono specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie.

Jednym z elementów kampanii będzie konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie „Kim jest fajny kumpel?”. Konkurs startuje 11 lutego, zgłoszenia oraz prace konkursowe można przesyłać przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem do 7 marca 2015 r.

 

Kampania Bądź kumplem, nie dokuczaj jest częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network Be a Buddy, Not a Bully, która w styczniu wystartowała w Wielkiej Brytanii. Inicjatywa obejmie również inne kraje z regionu EMEA – Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

# # #

 

 

O Turner International

Turner Broadcasting System International odpowiada za wersje takich marek TBS jak CNN, TNT, Cartoon Network i Turner Classic Movies, jak również inne kanały oraz działalność nadawcy w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. TBS nadaje kanały płatnej i darmowej telewizji, jak również dostarcza usługi poprzez Internet, współpracuje komercyjnie z różnymi partnerami przy przedsięwzięciach z dziedziny mediów; działa w porozumieniu z Warner Bros. i HBO, by zwiększyć globalny zasięg Time Warner.

 

TBS odpowiada za 32 marki telewizyjne nadawane, jako 160 kanałów, w 37 językach w ponad 200 krajach. Poprzez swoje lokalne filie nadaje 46 kanałów w 13 językach w 38 krajach w regionie Azji i Pacyfiku, 73 kanały w 23 językach w 124 krajach regionu EMEA oraz 48 kanałów w trzech językach w 44 krajach Ameryki Łacińskiej. Wśród marek rozrywkowych i informacyjnych Turner Broadcasting System International znajdują się CNN International, CNNj, CNN en Español, HLN, Cartoon Network, Cartoonito, Boing, Boomerang, Pogo, Toonami, Tooncast, Tabi Channel, TNT, Turner Classic Movies, TBS veryfunny, WB, HBO, Mondo TV, Glitz*, Silver, Star!, HTV, Infinito, I.Sat, MuchMusic, truTV, Space i Chilevisión.

 

Turner Broadcasting System International, Inc. jest spółką zależną Turner Broadcasting System, Inc. (TBS), części koncernu Time Warner.

[i] Badanie przeprowadzone na zlecenie Cartoon Network przez Fundację A.R.T. na próbie 616 dzieci w wieku 8-12 lat w 4 warszawskich szkołach

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.