Właściciele marki „LIDIA KALITA” rozmawiają z inwestorami – Portal PR - 24PR




Właściciele marki „LIDIA KALITA” rozmawiają z inwestorami

02.02.2015 Kategoria: FIRMA. Autor: admin

Ekskluzywna polska firma odzieżowa prężnie rozwijająca się na rodzimym rynku mody – LK Designer Shops S.A., rozpoczęła rozmowy z inwestorami i poszukuje partnerów finansowych na polskim rynku kapitałowym. Spółka planuje pozyskanie kapitału sięgającego ponad 3 mln PLN. Zebrane z rynku środki zostaną przeznaczone na uruchomienie nowych butików, co pozwoli na dynamiczną ekspansję na rynku i spowoduje skokowy wzrost wyników finansowych. Firma planuje także w II kwartale 2015 r. debiut na rynku NewConnect i będzie jedną z niewielu producentów odzieży notowanych na małym parkiecie GPW.

LK Designer Shops to prywatna firma założona przez Lidię i Andrzeja Kalita. Specjalizuje się w projektowaniu oraz sprzedaży elitarnych i niekonwencjonalnych w formie kolekcji mody dla kobiet powstających według autorskich koncepcji Projektantki Lidii Kality, tej samej projektantki, która wykreowała i z sukcesem rozwinęła jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku odzieżowym ostatniej dekady, damską markę odzieżową Simple Creative Products. Po odejściu z Simple Projektantka postanowiła ponownie wykorzystać doświadczenie i szeroką znajomość rynku zakładając nową spółkę projektancką oraz stworzyć autorską markę odzieżową sygnowaną własnym nazwiskiem.

„Obserwując bacznie rynek mody od ponad 20 lat i będąc jego integralną częścią, poczułam, że po kilkunastu latach od wejścia do Polski wielkich marek sieciowych, które zalały nas tanim produktem, kobiety czują coraz większą niechęć do kupowania dużych ilości ubrań, tak tanich i fatalnych jakościowo, że można by je kupować na kilogramy. Zrozumiałam, że w modzie znowu coraz bardziej ceniony będzie indywidualny styl projektanta, rzeczy droższe, dużo lepsze jakościowo i sprawiające, że kobiety będą czuły się wyjątkowo. Dlatego też postanowiłam sygnować swoje ubrania własnym nazwiskiem, aby dać kobietom pewność, ż kupują modę, a nie produkty. Pod marką LIDIA KALITA pragnę tworzyć kolekcję, którym nie będzie można się oprzeć” – mówi Pani Lidia Kalita, projektantka i główny twórca kolekcji marki „LIDIA KALITA”.

Ubrania „LIDIA KALITA” można kupić w pięciu sklepach zlokalizowanych w Domu Mody Klif i Galerii Mokotów w Warszawie, Starym Browarze w Poznaniu, Silesia City Center w Katowicach oraz Centrum Handlowym Klif Gdynia. Sklepów należy szukać w sąsiedztwie najbardziej prestiżowych światowych marek takich jak: Gérard Darel, Karen Millen London, FURLA, Garry Weber, Hexeline, Coccinelle, Marciano Guess, W. Kruk czy Swarovski. Zakupy można realizować także przez internet.

Marka jest obecna na rynku od początku 2014 r. i plasowana jest w segmencie premium. Logo marki od początku jest bardzo rozpoznawalne, bo kojarzone z samą Projektantką sygnującą projekt własnym nazwiskiem. Kolekcje marki to oferta dla kobiet poszukujących unikalnego wzornictwa, solidnego krawiectwa i charakteryzujących się określonym poziomem zamożności oraz rozwiniętymi potrzebami w zakresie estetyki i jakości noszonej odzieży.
Właściciel marki, firma LK Designer Shops została formalnie powołana w lipcu 2014 r. i znajduje się obecnie w fazie intensywnego rozwoju, opartym o budowę sieci sprzedaży detalicznej. Kluczowymi inwestycjami planowanymi na lata 2015-2017 jest otwieranie kolejnych sklepów własnych zlokalizowanych w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach w Polsce, umożliwiających eskalację oferty do jak największej ilości klientek w całym kraju.

„Warto podkreślić wyjątkowo szybki rozwój naszej firmy. W zakresie operacyjnym, w okresie jednego roku powstała siedziba i showroom firmy, 5 salonów sprzedaży w centrach handlowych dużych miast oraz sklep internetowy. Wyraźnie wzrosła rozpoznawalność marki LIDIA KALITA – liczba fanów na Facebooku osiągnęła 25 000 przez jeden rok.
W zakresie formalno-prawnym spółka przeszła proces przekształceń z działalności gospodarczej poprzez spółkę z o.o. aż do spółki akcyjnej. W zakresie finansowym, spółka pozyskała finansowanie dłużne w postaci kredytów i pożyczek oraz obligacji, a obecnie prowadzi proces emisji akcji. Tak szybki rozwój spółki nie byłby możliwy bez połączenia doświadczenia, wiedzy i umiejętności członków zarządu we wszystkich kluczowych dziedzinach działalności oraz doświadczonych pracowników współpracujących z projektantką od wielu lat” – zdradza Andrzej Kalita, Prezes Zarządu LK Designer Shops S.A.

Poza otwieraniem sklepów własnych Spółka zamierza intensywnie rozwijać sieć sprzedaży w oparciu o system franchisingu. Zarząd Spółki upatruje duże szanse na rozszerzanie sieci sprzedaży detalicznej o kolejne butiki pod szyldem „LIDIA KALITA” wchodząc we współpracę z franczyzobiorcami.
Zgodnie z przyjętą przez władze Spółki strategią planowane jest sukcesywne otwieranie kolejnych sklepów własnych i franczyzowych, tak, aby do końca 2017 r. Spółka mogła efektywnie zarządzać łącznie 12 sklepami własnymi oraz rozpocząć współpracę z 12 franczyzobiorcami.

Doradcą finansowym wspierającym Spółkę w procesie pozyskania kapitału jest Capital One Advisers Sp. z o.o.

*********
LK Designer Shops specjalizuje się w projektowaniu ekskluzywnej kolekcji mody dla kobiet obejmującej oryginalne, nowocześnie zaprojektowane ubrania, obuwie i akcesoria wykonane z najlepszych gatunkowo tkanin, materiałów i surowców oraz ich sprzedaży poprzez własną sieć dystrybucji oraz salony franczyzowe prowadzone pod marką „LIDIA KALITA”.

Genezą powstania marki „LIDIA KALITA” są ponad 20-letnie doświadczenia i sukcesy rynkowe projektantki – Lidii Kality, zdobyte jako założycielka, projektantka i dyrektor kreatywna Simple Creative Products. Stworzenie Simple Creative Products jako prywatnej spółki rodzinnej zaowocowało zbudowaniem jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku, operującego siecią 55 sklepów oraz jednej z najbardziej popularnych i uznawanych marek odzieżowych w kraju.

Działalność Spółki polega na ogólnie pojętym zarządzaniu marką „LIDIA KALITA”. Obejmuje to w szczególności projektowanie kolekcji odzieży damskiej (prezentujących ok. 350 modeli każda), zlecanie produkcji wyspecjalizowanym podmiotom krajowym oraz jej kontrolę, sprzedaż odzieży i dodatków w salonach firmowych oraz działania marketingowe, związane z promocją marki i jej pozycjonowaniem na polskim rynku odzieżowym w segmencie marek premium.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.