Grand Prix Kreatury dla MediaCom – Portal PR - 24PR




Grand Prix Kreatury dla MediaCom

28.11.2015 Kategoria: Konkursy. Autor: admin

Jury XIX edycji konkursu Kreatura, organizowanego przez VFP Communications, przyznało Grand Prix domu mediowemu MediaCom za projekt „Sprite – Prawda jest taka”. Agencja zdobyła także dwie Kreatury. Wszystkie nagrodzone kampanie zostały przygotowane dla The Coca-Cola Poland.

W uzasadnieniu przyznania Grand Prix napisano: „Kampania, której przyznaliśmy w tym roku grand prix Kreatury, świeci jasnym blaskiem. Sięga po tematy, których marki najczęściej się boją. Korzysta z formy dalekiej od tradycyjnej reklamy. Przekaz jest tak autentyczny, że po pierwszym zetknięciu z treściami kampanii zastanawialiśmy się – czy to nie pomyłka? To rzeczywiście wspiera komercyjna marka? I to ta marka? Ta kampania zasłużyła na grand prix, bo przełamuje schematy komunikacji marketingowej. Zarówno w formie, jak i treści pokazuje zupełnie nową jakość. Jest autentyczna do bólu i zarazem przewrotna w kontekście marki, która za nią stanęła. Wyznacza kierunek dla marek, które naprawdę chcą dotknąć prawdy o społeczeństwie” – mówi Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Gong, przewodniczący jury.

Kampanię „Sprite – Prawda jest taka” zrealizowano we współpracy z „Vice”, a za jego przygotowanie odpowiadał dział Business: Izabela Malinowska, Jan Muszyński oraz Szymon Kubiak, Aneta Jarosz i Marta Zarosa z działu MediaCom Beyond Advertising.
W ramach kampanii „Sprite – Prawda jest taka” powstał cykl minidokumentów ukazujących życie polskich nastolatków. Reżyserii filmów podjął się Michał Marczak. Materiały można znaleźć na stronie http://www.vice.com/pl/series/true-teens.

Projekt „Sprite-Prawda jest taka” zdobył także Kreaturę w kategorii film. Drugą statuetkę wręczono za kampanię „30 proc. ma znaczenie” (kategoria outdoor/indoor) dla marki Kropla Beskidu. Za opracowanie tego projektu odpowiada zespół w składzie: Paula Pawlikowska, Kalina Jerzyńska, Joanna Wiłkomirska, Katarzyna Sankiewicz.

– Video content pokazujący prawdziwe oblicze polskich teensów jest odzwierciedleniem strategii komunikacji Sprite. Marka odcina się od budowania sztampowego obrazu nastolatków. Stawia na autentyczność poprzez pokazanie ich w naturalnym dla nich środowisku. Chcąc osiągnąć cel zdecydowaliśmy się na współprace z „Vice”, który w naturalny sposób jest blisko nastolatków. Młodzi doceniają, że Sprite pozwala im wyrazić im siebie i dzięki temu zaczynają utożsamiać się z marką – mówi Jan Muszyński, associate business director w MediaCom Warszawa.

– Wygrana w konkursie Kreatura to dla nas wyjątkowe wyróżnienie. Naszymi projektami pokazaliśmy, jak silną stroną MediaComu jest nie tylko efektywność, ale również kreatywność – mówi Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa. Niedawno kampania „Sprite – Prawda jest taka” została także uznana w konkursie MIXX Awards, dostając jedną ze statuetek.

Do konkursu Kreatura zakwalifikowały się także dwa inne projekty autorstwa MediaCom Warszawa. Wszystkie zostały przygotowane na zlecenie koncernu Coca-Cola. Są to:

„Murale celebrują powstania butelki Coca-Cola”
kategoria: outdoor/indoor/OOH
marka: Coca-Cola
kampania zgłoszona razem z agencją McCann Worldgroup
„30 proc. Ma znaczenie”
kategoria: open
marka: Kropla Beskidu (Coca-Cola Poland Services)
kampania zgłoszona razem z agencjami McCann Worldgroup i Raczkiewicz Henczke Consultants.

W tym roku jury konkursu Kreatura przyznało 13 statuetek i 23 wyróżnień. Do konkursu zgłoszono łącznie 138 prac.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.