Podsumowanie roku w e-commerce – Portal PR - 24PR




Podsumowanie roku w e-commerce

11.02.2016 Kategoria: FIRMA. Autor: admin

2015 był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego PKB wyniosło około 3,4%, w przypadku e-commerce było to ponad 20%. Przy takim tempie z pewnością będzie systematycznie zwiększać swój udział w strukturze produktu krajowego, który obecnie wynosi 6%. Wraz ze wzrostem wolumenu transakcji przez Internet,

e-commerce staje się również coraz bardziej sprofesjonalizowane, a także oferuje szerszy wachlarz produktów i usług. Dzięki temu zakupy przez sieć stają się jeszcze prostsze, szybsze, tańsze i bezpieczniejsze.

m-commerce i omnichannel zdominowały ostatni rok

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak
m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel. Nawiązując do raportu mShopper, wartość segmentu m-commerce w 2015 roku była wyceniona na 2 mld PLN i zapewne będzie rosnąć
w tempie przekraczającym 100%. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez Internet w ogóle, jak i z faktem, że smartfony stają się coraz bardziej popularne. Era komputerów stacjonarnych/laptopów dobiega końca – już teraz stają się one mniej popularne niż tablety oraz telefony.

Kolejny bardzo ważny trend, który obserwujemy jest rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej
w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji.

Ludzie bardziej ufają sprzedawcom w sieci

Ponadto obserwujemy również, że polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez Internet. Potwierdza to raport Gemius, który pokazuje, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu potwierdzają, że zakupy przez Internet: są bezpieczne (33% w 2015 r. i 31% w 2014 r.), szybkie (61% do 60%), tańsze (63% do 62%) oraz oferują szerszy wybór produktów (64% do 57%). Czy zmiana ta spowodowana jest uchwaloną niedawno nową ustawą o prawach konsumenta czy wzrostem dojrzałości branży, trudno jednoznacznie stwierdzić.

Wszystkie te fakty pozwalają twierdzić, że polski e-commerce wreszcie „wychodzi z garażu”
i w zdecydowanie staje się pełnoprawnie sprofesjonalizowanym biznesem, z każdym rokiem coraz ważniejszym dla wzrostu gospodarczego w ogóle. Jako regularny uczestnik wydarzeń branżowych obserwujemy rosnącą liczbę wystawców, także z zagranicy, a także zwiększającą się liczbę osób odwiedzających tego typu imprezy. Ten trend pokazuje zainteresowanie profesjonalnymi usługami e-commerce, co w znacznym stopniu zbliża nas do największych rynków w Europie.

2016 nawet bardziej interesujący?

W 2016 roku z pewnością również spotkają nas różne niespodzianki – musimy pamiętać, że rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Z pewnością należy zakładać kolejny krok w rozwoju
m-commerce oraz omnichannel – ich użyteczności i udziału w sprzedaży, większej integracji
z social media, nowe wyzwania i szanse.

Również większą rolę będzie odgrywać user experience (UX). Zbieranie danych dzięki testom A/B oraz dostosowanie stron sklepów internetowych do potrzeb i preferencji klientów może przynieść naprawdę wspaniałe rezultaty. Jest to szczególnie ważne w obszarze dostaw
i płatności. Musimy pamiętać, że klient jest najważniejszy, więc „słuchanie” jego opinii z pomocą profesjonalnych narzędzi jest tym czego otwarty i ukierunkowany na sukces sprzedawca potrzebuje.

Z pewnością Big Data w e-commerce będzie jednym z gorętszych tematów omawianych przez ekspertów podczas branżowych konferencji i eventów. Według szacunków rynek Big Data
w 2015 roku był wart około 48 mld USD. Korzystanie z analizy wielu różnych baz danych może być bardzo pomocne w rozwoju e-commerce, nie tylko przez największych graczy. W naszej opinii to może być także wspaniała szansa dla mniejszych i średnich firm, co jest ekscytujące.

***
SOFORT GmbH
Dzięki systemowi płatności SOFORT Banking oraz SOFORT Paycode, spółka SOFORT GmbH oferuje nowoczesne rozwiązania dla bezpiecznych zakupów towarów i produktów cyfrowych w Internecie. Przedsiębiorstwo to z siedzibą w Gauting koło Monachium, jest częścią Klarna Group, wiodącego europejskiego dostawcy usług płatniczych. Ze swoim produktem SOFORT Banking jest liderem na niemieckim rynku pośrednictwa w przelewach bezpośrednich. Miesięcznie ponad 30 000 sprzedawców e-commerce realizuje więcej niż 3 mln transakcji za pośrednictwem SOFORT Banking. Poza Polską, usługa ta oferowana jest również w: Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, na Słowacji, w Szwajcarii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
www.sofort.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.