Telekomunikacja i retail na czele największych marek w TV – Portal PR - 24PR




Telekomunikacja i retail na czele największych marek w TV

29.02.2016 Kategoria: MARKETING. Autor: admin

W 2015 roku markami, które najaktywniej docierały z promocją swoich produktów i usług do konsumentów, były marki telekomunikacyjne i duże sieci handlowe. Jak wynika z analizy domu mediowego Codemedia, niekwestionowanym liderem, podobnie jak rok wcześniej był operator sieci Orange, której wskaźnik GRP, określający siłę intensywności kampanii reklamowej, wyniósł w 2015 roku ponad 64 tys.

Ranking największych marek w TV
Czołówka największych marek w porównaniu rocznym (2015 vs. 2014) nie uległa zmianie. Prym wiodą operatorzy sieci komórkowych oraz sieci handlowe. Pierwsze miejsca zajmują: Orange, Lidl, Play, Plus, T-Mobile i Tesco (wszystkie powyżej 30 tys. GRP). Na uwagę zasługuje jednak zmniejszenie dystansu pomiędzy poszczególnymi markami znajdującymi się na podium.
Do zestawienia największych marek dołączył w 2015 roku kolejny gracz – Kaufland. Do tej kategorii należy także marka z największą dynamiką wzrostu – Tesco. Działania reklamowe tej sieci zapewniły jej wzrost na poziomie +34% w porównaniu do roku 2014.
Największy spadek zaliczył smartDOM, który w 2014 roku znajdował się na siódmej pozycji, a w 2015 zmniejszył swoją aktywność o 45%, co spowodowało spadek poza ranking „20 tys.+”. Marką, która znacząco zmniejszyła swoją aktywność w ostatnim roku jest także Biedronka, która zanotowała spadek na poziomie -42%. W tym roku można się jednak spodziewać jej powrotu do czołówki, ze względu na aktywność związaną z Euro 2016 i tytułem Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski. Tuż poza rankingiem uplasował się Cinkciarz.pl, którego poczynania warto obserwować, bo bardzo dynamicznie się rozwija. W porównaniu rok do roku wzrósł o ponad 50%. Podobnie jak Biedronka jest sponsorem reprezentacji, więc można się spodziewać, że w tym roku znajdzie się w rankingu – komentuje Bartosz Zientek, Group Account Director Codemedia SA.
Cała grupa marek „20 tys.+” zmniejszyła swoją aktywność w 2015 roku o 2,5% (przy jednoczesnym wzroście rynku o 3,7%). Mniejsza aktywność spowodowała spadek ich SOV z 12,4% w 2014 do 11,7% w roku następnym.
Warto zauważyć, że w rankingu nie pojawiła się żadna marka największego obecnie reklamodawcy na rynku, czyli firmy Aflofarm. Wynika to jednak z bardzo szerokiego portfolio marek tej firmy. Podobnie jest z resztą z większością firm farmaceutycznych, czy producentów dóbr FMCG. Dlatego w zestawieniu nie mamy również produktów takich firm jak np. US Pharmacia, Nestle, czy Reckitt Benckiser – dodaje Bartosz Zientek.
Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia, a nie na grupie komercyjnej (16-49 lat), która mogłaby wypaczyć wyniki marek kierujących swoją komunikację do grup poza tym zakresem wiekowym (np. produkty dla dzieci lub dla seniorów).

Codemedia jest nowoczesnym, niezależnym domem mediowym koncentrującym się przede wszystkim na elektronicznych mediach – telewizji, internecie, mediach mobilnych, a także innych kanałach tradycyjnych. Firma specjalizuje się we wsparciu sprzedaży przy pomocy kanałów mediowych. Codemedia posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowym planowaniu kampanii telewizyjnych i onlineowych, czego efektem jest wypracowanie modeli i narzędzi maksymalizujących synergię tych kanałów.

Swoją pozycję rynkową dom mediowy buduje dzięki unikatowemu połączeniu kompetencji w zakresie mediów, outsourcingu sprzedaży i marketingu, silnego skorelowania zakupu i strategicznego planowania mediów z celami sprzedażowymi klientów. Klienci cenią efektywność oraz wysoką jakość prowadzonych działań. Codemedia współpracuje z klientami z różnych branż i skutecznie wspiera ich sprzedaż, a wśród nich znajdują się takie firmy jak: Tesco, Polkomtel, Indykpol, 3M, Idea Bank, BIZ Bank, Robert Bosch, Olewnik, Monster Polska, Ebay, Angelini Pharma, Praktiker, Skandia i inni.

Więcej informacji: http://www.codemedia.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.