Większość polskich firm organizuje szkolenia stacjonarne, ale e-learning zyskuje na znaczeniu – Portal PR - 24PR




Większość polskich firm organizuje szkolenia stacjonarne, ale e-learning zyskuje na znaczeniu

15.02.2016 Kategoria: Szkolenia. Autor: admin

Polscy przedsiębiorcy nadal są przywiązani do tradycyjnej, stacjonarnej formy szkoleń. Organizuje je 71% z nich – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group. Jednak grono firm, które sięgają po e-learningowe formy szkoleń, powiększa się. Już prawie co szósty przedsiębiorca organizuje tego typu kursy (15%). Według ekspertów Onex Group formy e-learningowe mają duży potencjał, zwłaszcza, że pracownicy dostrzegają liczne zalety e-szkoleń, w tym możliwość nauki w dowolnym momencie (53%),

bez konieczności opuszczania miejsca pracy (60%).
Według szacunków firmy Docebo, która zajmuje się szkoleniami online dla pracowników, światowy rynek e-learningu bardzo szybko rośnie i 2016 rok zamknie osiągając wartość 51,5 mld dolarów, notujący średni wzrostu na poziomie 7,6%. Co istotne, jednym z najszybciej rozwijających się w tym segmencie obszarów jest Europa Wschodnia, gdzie szacowany wzrost jest dużo wyższy i wynosi nawet 16,9% .
Kursy online służą praktycznym umiejętnościom pracowników
Polskie firmy, które organizują szkolenia online, skupiają się na kształtowaniu praktycznych umiejętności pracowników. Dlatego kursy tego typu najchętniej przeprowadza się z zakresu: marketingu (52%), zarządzania (23%), księgowości (23%) czy korzystania z programów i aplikacji Microsoft (20%). To właśnie w tych obszarach przekazywanie wiedzy online, przedsiębiorcy uznają za najbardziej efektywne. Natomiast kształtowanie w ten sposób umiejętności miękkich jest mniej popularne. Negocjacji za pomocą metody e-learningowej uczy się tylko w 13% przedsiębiorstw.
– Platformy e-learningowe są najlepszym rozwiązaniem, gdy chcemy wykształcić czy podszkolić pewne praktyczne umiejętności naszych pracowników. Ich główne przewagi nad szkoleniami stacjonarnymi, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, to możliwość udostępnienia kursu nieograniczonej liczbie pracowników oraz większa atrakacyjność cenowa, chociażby ze względu na brak kosztów związanych z dojazdem czy noclegiem. Ten sposób przekazywania wiedzy jest nastawiony na samodzielne wykonywanie różnego typu zadań przez pracowników – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group.
Mobilnie znaczy lepiej
Z badania Onex Group wynika, że pracownicy, którzy korzystali ze szkoleń online wskazują, że największą ich zaletą jest brak konieczności opuszczania miejsca pracy (60%) oraz możliwość pracy w dowolnym momencie (53%). To szczególnie istotne dla osób mających w ciągu dnia różnego rodzaju spotkania, które ograniczają ich elastyczność i powodują, że nie mogą brać udziału w całodniowych szkoleniach. Dodatkowo, co trzeci pracownik wskazał, że dzięki platformie internetowej ma dostęp do materiałów, testów czy treści wykładów również po zakończeniu szkolenia. Dzięki temu można w łatwy sposób odświeżyć sobie interesujący fragment kursu. 30% pracowników wskazywała również na możliwość dostosowywania tempa nauki do własnych potrzeb.
– Zalety szkoleń online najlepiej przedstawić na praktycznym przykładzie. W naszej firmie organizujemy tego typu szkolenia m.in. z Office 365. Uczymy pracowników firm, jak efektywnie pracować z tym pakietem, jak działają poszczególne jego elementy. W tym celu udostępniamy im multimedialne wykłady, interaktywne ćwiczenia, testy oraz dodatkowe materiały, dzięki którym zdobywają niezbędną wiedzę. Co istotne, każdy z elementów szkolenia można dowolnie zatrzymywać, powtórzyć, ale także przewijać, jeżeli czujemy, że jakieś zagadnienie znamy już dobrze. Z punktu widzenia pracodawców, istotne jest również to, że mogą na bieżąco śledzić postępy swoich pracowników – komentuje Jakub Hryciuk, Dyrektor Zarządzający Onex Group.
Jak wskazują eksperci Onex Group, szkolenia online, ze względu na rosnącą informatyzację polskich przedsiębiorstw, zgodnie z prognozą firmy Docebo, mają szansę stać się równie popularną formą przekazywania wiedzy, co szkolenia stacjonarne.
Metodologia badania:
Dane prezentowane w materiale zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Onex Group przez ARC Rynek i Opinia. Badanie zrealizowano na próbie 200 małych i średnich przedsiębiorców dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI na przełomie grudnia 2015 roku i stycznia 2016 roku.
***
Onex Group jest niezależną firmą, która oferuje produkty i usługi oparte o technologie firmy Microsoft. Jako złoty partner Microsoft (Microsoft Gold Certfied Partner) produkuje szkolenia z oprogramowania Microsoft, m.in. Office, Windows, Access, Project, które są dostępne za pośrednictwem dedykowanej platformy e-learningowej. W ofercie firmy znajdują się zarówno kursy przeznaczone dla użytkowników indywidualnych jak również biznesowych. Dodatkowo Onex Group za pośrednictwem sklepu CentrumXP.pl oferuje pełen wachlarz produktów Microsoft.
Onex Group powstała w 2005 roku i przez trzy lata działała pod nazwą CentrumXP.pl. Wśród dotychczasowych klientów firmy są instytucje administracji publicznej takie jak Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych oraz małe, średnie i duże firmy, m.in. Telekomunikacja Polska, Orange, Enea czy ArcelorMittal.
Każde szkolenie Onex Group to pakiet wiedzy prezentowany w nowoczesny i bardzo przystępny sposób, poprzez multimedialne wykłady i interaktywne ćwiczenia. Uzyskane umiejętności z obsługi programów Microsoft pomagają przedsiębiorcom i ich pracownikom na zwiększenie efektywności powierzonych zadań, lepsze organizowanie projektów i zarządzanie danymi w biznesie.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.