LIDERZY JUTRA: NADSZEDŁ CZAS ZABAWY – Portal PR - 24PR




LIDERZY JUTRA: NADSZEDŁ CZAS ZABAWY

29.01.2018 Kategoria: Kampania. Autor: admin


LEGO Foundation, Unilever i IKEA Group, ze wsparciem National Geographic jako partnera medialnego, powołały do życia Real Play Coalition, aby zwiększać świadomość kluczowej roli zabawy w rozwoju dzieci.

Koalicja została ogłoszona w czwartek 25 stycznia podczas World Economic Forum Annual Meeting w Davos.
Prawdziwa zabawa jest dla dzieci wolnością. Wówczas nabywają wiele umiejętności, uczą się, tworzą oraz poznają świat, który je otacza. To fundamentalne prawo każdego dziecka.
Dla dziecka być superbohaterem znaczy wygrać, zaprosić misia na herbatkę znaczy zorganizować, zbudować fort znaczy wprowadzić innowacje, bawić się znaczy uczyć się. Badania pokazują, że zabawa jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju dziecka, gdyż wyposaża je w umiejętności niezbędne do kierowania swoim życiem, takie jak inteligencja emocjonalna, kreatywność i zdolność rozwiązywania problemów.
LEGO Foundation, Unilever (marki OMO i Persil) i IKEA Group, ze wsparciem National Geographic jako partnera medialnego, powołały do życia Real Play Coalition. Tym samym zaangażowały się w stworzenie ruchu, który postrzega zabawę nie tylko jako czynność, która pozwala dzieciom być dziećmi, lecz coś, co pobudza ich rozwój i naukę. W porozumieniu z dziećmi, rodzicami, nauczycielami, partnerami biznesowymi, organizacjami pozarządowymi, udziałowcami i społeczeństwem, Real Play Coalition będzie wspierać i umożliwiać dzieciom rozwój i naukę poprzez zabawę.
Te możliwości powinny być zagwarantowane wszystkim dzieciom na całym świecie. Niestety miliony z nich nie mają bezpiecznej przestrzeni na odkrywczą, praktyczną zabawę. Co więcej, 78% rodziców uznało, że świat był bezpieczniejszy, gdy oni byli dziećmi*. Dzieci, które bawią się w bezpiecznym i wspierającym środowisku, lepiej rozwijają zdolności komunikacyjne i negocjacyjne, lepiej współpracują w grupie, są bardziej elastyczne i wytrzymałe na życiowe wyzwania. Istotną rzeczą jest to, że stworzenie dzieciom miejsca do bezpiecznej zabawy, która daje im wolność, nie jest jeszcze niemożliwe.
Coraz więcej dzieci traci możliwość zabawy, ponieważ staje się ona coraz mniej ważna w obliczu szybkiego tempa życia, ścisłych harmonogramów, presji osiągnięć i rozwoju technologii. To smutne, ale przekonanie o istotnej roli zabawy, zarówno w klasie, jak i poza nią, nie jest podzielane przez wielu rodziców i wychowawców. Badania pokazują, że w ciągu ostatnich 30 lat, czas, który dzieci spędzały na zabawie w szkole, drastycznie się skrócił. W niektórych krajach, dwoje na troje dzieci skarży się, że ich rodzice organizują im zbyt dużo aktywności pozaszkolnych**, a 49% rodziców czuje, że trudno im znaleźć czas na zabawę z dzieckiem.
Tak długo jak nasz stale zmieniający się świat będzie stawiał dzieciom nowe wyzwania zamiast pozwalał się beztrosko bawić, ich zdolność do nabywania i rozwijania rozmaitych umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w przyszłości – i mamy tu na myśli także przyszłość społeczeństwa jako takiego – zostanie utrudniona. Jeśli 56% dzieci będzie spędzać na podwórku mniej czasu niż najbardziej strzeżeni więźniowie w USA***, trudniej będzie w przyszłości pozyskać liderów, twórców i odkrywców.
Nasz świat szybko się zmienia. Naukowcy nieustanie pracują nad rozwojem technologii, m.in. maszyn do uczenia i sztucznej inteligencji. Oznacza to, że dzieci, które dziś idą do szkoły podstawowej, będą wykonywać zawody, których jeszcze nie znamy. Oznacza to także, że musimy ponownie zastanowić się i zmienić system edukacji, szkolenia w miejscu pracy, oraz systemy oceny, aby dzieci były przygotowane na to, co przyniesie przyszłość. Dlatego rola zabawy we współczesnym świecie nigdy nie była tak kluczowa. Dla przykładu, podczas zabawy dzieci mogą myśleć twórczo, co wpływa na rozwój kreatywności. Budowanie z klocków we wczesnym dzieciństwie przekłada się na rozwój zdolności przestrzennych, które z kolei są silnie związane ze zdolnościami matematycznymi i umiejętnością rozwiązywania problemów w dorosłości.
Im więcej dzieci będą się dziś bawić, tym bardziej przyszłe generacje będą przygotowane do zadań, które czekają na nie w dorosłym życiu. Zabawa jest potrzebna, aby wykształcili się liderzy, którzy będą w stanie rozwiązywać konflikty, budować wspólnoty zaangażowane społecznie oraz inspirować społeczeństwa do rozwoju. Założyciele Real Play Coalition są przekonani do idei, że każde dziecko, w każdym miejscu na świecie, może być takim liderem. Zachęcają wszystkich, by do nich dołączyli i propagowali prawdziwą zabawę.
Za projekt odpowiedzialni są: Jesper Brodin, President i CEO IKEA Group, John Goodwin, CEO LEGO Foundation, Paul Polman, CEO Unilever, Gary Knell, President i CEO National Geographic.

Odnośniki: *Edelman Intelligence DIG Sky 2.0 Core Growth 2017 Research, ** IKEA Play Report, *** “Play in Balance” – raport Persilu jako część kampanii “Dirt is Good”.
O Grupie LEGO
Grupa LEGO jest prywatną spółką rodzinną z siedzibą w Billund (Dania) i głównymi oddziałami w Enfield (USA), Londynie (Wielka Brytania), Szanghaju (Chiny) i Singapurze. Firma, założona w 1932 roku przez Ole Kirka Kristiansena, bazując na ikonicznym klocku LEGO®, jest jednym z wiodących producentów zabawek na świecie.
Zgodnie ze swoim mottem: „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”, spółka angażuje się w rozwój dzieci, a jej misją jest inspirowanie przyszłych budowniczych do rozwijania umiejętności poprzez twórczą zabawę i naukę. Produkty LEGO sprzedawane są na całym świecie. Można się z nimi zapoznać na stronie www.LEGO.com
Więcej szczegółów na temat Grupy LEGO, informacje na temat wyników finansowych i działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu można znaleźć pod adresem http://www.LEGO.com/aboutus.

LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO, BIONICLE, LEGENDS OF CHIMA, DIMENSIONS, the FRIENDS logo, the MINIFIGURES logo, MINDSTORMS, MIXELS, NINJAGO and NEXO KNIGHTS are trademarks of the LEGO Group. ©2018 The LEGO Group.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.