Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi – Portal PR - 24PR




Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

12.02.2018 Kategoria: Kampania. Autor: admin


Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje,

wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi.

Smarfony to w tej chwili nieodłączny element naszej codzienności. Nosimy je przy sobie niemal non stop, zabieramy do kuchni, łazienki, nawet do łóżka. Druga odsłona badania Smart(fonowe) relacje dla Huawei pokazuje, że aż 67% badanych jest gotowych zrezygnować z telewizji, jeśli jej oglądanie miałoby oznaczać rozstanie ze smartfonem. Aż 72% zadeklarowało, że zrezygnuje z jedzenia słodyczy przez miesiąc, jeśli mieliby wybierać między nimi a telefonem.

Smartfon mniej ważny od ludzi
Okazuje się jednak, że kiedy zaczyna chodzić o podtrzymywanie prawdziwych relacji z ludźmi, stosunek do telefonów zmienia się – postrzegane są jako urządzenia, które mają nam te relacje ułatwiać, ale nie zastępować. 77% badanych stwierdziło, że wołałoby przestać korzystać ze smartfonu, niż zrezygnować z intymnych relacji z partnerem na pół roku. Badanie pokazuje też, że potrafimy przedłożyć relacje z przyjaciółmi i dziećmi nad telefon. Aż 81% zrezygnuje ze smartfonu dla wyjścia z przyjaciółmi, a 89% poświęci go dla zabawy z dzieckiem (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12).

Technologia w służbie relacji
– Niektórzy uważają, że korzystanie ze smartfona zabija relacje między ludźmi szybciej niż trwa wyjęcie go z kieszeni. Jednak urządzenia mobilne mogą mieć pozytywny wpływ na związki – pozwalają nam na częsty, nierzadko intymny kontakt z partnerem. Sondaż przeprowadzony na zlecenie Huawei pokazuje, że jesteśmy uzależnieni nie od urządzeń, ale od osób, z którymi możemy być blisko dzięki ich pośrednictwu – komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog.
– Narzekanie na to, że ludzie używają smartfonów, uważam za gnuśne i zbędne. Warto się zastanowić, dlaczego smartfony tak szybko przyjęły się pod niemalże każdą szerokością geograficzną. Moim zdaniem dlatego, że stworzyli je ludzie dla ludzi, i zrobili to po to, żeby ułatwić nam życie, pracę, wesprzeć relacje. Zadaniem dla socjologów i humanistów jest edukowanie ludzi, jak mądrze można korzystać z technologii. Jak robić to, żeby nie krzywdzić nikogo oraz nie zaburzać naturalnych procesów społecznych i komunikacyjnych – dodaje Sobierajski.

Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 roku, jest częścią kampanii #AddictedToYou, w której globalny producent smartfonów zachęca do refleksji nad naszym przywiązaniem do telefonów i nad ilością poświęcanego im czasu i uwagi. Kampanię promuje film reklamowy, w którym główne role zagrali w nim młody aktor Krzysztof Bagiński oraz modelka Cleo Ćwiek. Film pokazuje historię zakochanych ludzi, którym telefon pozwala być razem mimo dzielącej ich odległości. W tej historii przywiązanie do telefonu, potrzegane z zewnątrz jako uzależnienie, okazuje się służyć ważnym celom. Link do filmu: #AddcitedToYou

O Huawei Consumer Business Group
Od końca 2013 roku produkty i usługi firmy Huawei są dostępne w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Huawei został trzecim, globalnym producentem smartfonów pod względem sprzedaży w 2013. Firma otworzyła również 16 centrów rozwoju na całym świecie, m.in w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group (BG) odpowiada za szerokie portfolio produktowe w tym smartfony, urządzenia mobilne, domowe routery oraz usługi w chmurze. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu na rynku teleinformatycznym (ICT) i rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei BG dostarcza najnowocześniejsze technologie i rozwiązania klientom na całym świecie.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę Huawei Consumer BG: consumer.huawei.com/pl/
Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL/
Twitter: https://twitter.com/huaweimobilepl
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl/
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.