Nowa kampania „Historie pisane smakiem” w Tesco – Portal PR - 24PR




Nowa kampania „Historie pisane smakiem” w Tesco

07.03.2018 Kategoria: EVENT. Autor: admin


U większości Polaków jedzenie przywołuje miłe wspomnienia lub kojarzy się z ukochanymi osobami. Uważamy także, że poprzez gotowanie można okazać uczucia bliskiej osobie,

a wspólne posiłki są ważnym elementem życia rodzinnego – wynika z badania Tesco Polska. Wyjątkowe historie, które pozwalają zrozumieć rolę jedzenia w życiu konsumentów prezentować będzie nowa kampania Tesco „Historie pisane smakiem”.
Według badania, przeprowadzonego przez ośrodek badawczy SW Research na zlecenie Tesco Polska*, 81,8% badanych ma wspomnienia z dzieciństwa związane z przygotowaniem potrawy przez ukochaną osobę, a 80,7% Polaków uważa, że poprzez jedzenie można okazać swoje uczucia względem innych. Warto również podkreślić, iż dla 80,5% ankietowanych wspólne jedzenie kreuje więzi między członkami rodziny.
Doceniając rolę jedzenia Tesco Polska rozpoczyna kampanię „Historie pisane smakiem”, która przez cały rok będzie prezentować kolejne historie ukazujące jak ważną częścią codziennego życia są dania, posiłki czy kulinarne przepisy.
W Tesco zawsze stawialiśmy oferowaną przez nas żywność na pierwszym miejscu. Jesteśmy dumni
z jakości naszych produktów i wiemy, jak ważne są kuchnia i jedzenie, by pomóc ludziom zbliżać się do siebie. „Historie pisane smakiem” stawiają żywność i kulinaria w centrum tego, co robimy i jak rozmawiamy z naszymi klientami – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Pierwsza z opowieści ukaże znaczenie tradycyjnych potraw podczas wielkanocnego spotkania rodzinnego – zaprezentowany w niej przepis na pieczoną kaczkę może być inspiracją na danie podziwiane przy świątecznym stole. Prezentowane przepisy, a także składniki z których mogą zostać przygotowane dostępne będą w dużych sklepach Tesco oraz na stronie tesco.pl. Przedstawione w kampanii historie inspirowane są autentycznymi opowieściami klientów, dostawców czy współpracujących z Tesco organizacji społecznych.
Kampania została stworzona przez Ogilvy & Mather, z Mediacom odpowiedzialnym za zakup mediów. Kampania będzie realizowana od 8 marca w telewizji, radiu, prasie, outdoorowo, w sklepach oraz kanałach online i social media. Pierwszą reklamę telewizyjną wyreżyserował islandzki reżyser Arni Thor Jonsson.
Wspólne posiłki z rodziną w większości polskich domów
Jak się okazuje, posiłki w rodzinnym gronie odgrywają wśród Polaków ogromną rolę. Ponad 70% badanych deklaruje, że wspólne spotkanie przy jedzeniu jest dla nich bardzo ważne, w tym 23,3% Polaków przyznaje się do samodzielnej organizacji tego typu wydarzeń.
Jak często Polacy spożywają posiłki w rodzinnym gronie? Okazuje się, że prawie połowa Polaków codziennie siada z rodziną do wspólnego stołu, a 26,8% badanych robi to raz w tygodniu. Raz na miesiąc spotyka się natomiast 12,4% Polaków. Tylko 6,3% przyznaje, że prawie nigdy nie jada
w towarzystwie najbliższych. Widać więc wyraźnie, że wspólne jedzenie jest dla nas niezwykle ważne i potrafimy znaleźć na to czas.
Lubimy tradycyjne przepisy
Co drugi Polak (55,9%) deklaruje, że w jego rodzinie istnieje jeden lub więcej przepisów kulinarnych przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Dodatkowo 67% Polaków przyznaje, że w ich rodzinnym gronie funkcjonuje kilka tradycyjnych przepisów, które traktowane są jako wyjątkowe
i niepowtarzalne. To pokazuje, że pomimo nowych trendów w kulinariach jesteśmy wierni tradycyjnym smakom i bardzo lubimy korzystać z niezawodnych receptur, którymi nasze babcie
z powodzeniem raczyły swoich gości.
Każdy przepis niczym historia
Dla ponad 70% badanych jedzenie to zdecydowanie coś więcej, niż tylko zaspokajanie głodu. Sztukę w przyrządzaniu posiłków widzi 21,9% badanych, a sposób na integrację zarówno z bliskimi, jak
i z nowo poznanymi osobami – 23% Polaków. Dla 17% respondentów przepisy kulinarne kryją jakąś oryginalną historię. To obrazuje, jak silnie w nas Polakach zakorzenione jest poczucie, że jedzenie ma nie tylko smakować, ale również jednoczyć, zachęcać do wymiany opinii, gustów oraz wspólnego biesiadowania.

* Badanie zostało zrealizowane w dniu 19-21.02.2018 przez agencję SW Research na zlecenie Tesco Polska na reprezentatywnej grupie 809 Polaków powyżej 18. roku życia metodą wywiadów online (CAVI).

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.